• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Vi hade sex väldigt ofta de först 3 åren, ca: 5-6 gånger i veckan. Men sen har jag varit sjuk & det har tagit hårt på mig. Har haft riktigt ont i magen nästan varje dag, huvudvärk & orkeslös. Så då har sexlivet varit nästan obefintligt.

Nu har min hälsa blivit bättre igen & nu har vi lite mer sex igen, men det blir ändå bara typ 2 gånger i veckan. Jag vill inte sex när jag har mens, för jag tycker inte att det är skönt (blir öm). sen har jag ofta ont under ÄL, så det drar ner antalet gånger i månaden rejält Obestämd 

Ett tag nu har jag även blivit öm i klitoris (känns som nerverna kommer i kläm el. nåt) & jag oroar mig under samlaget att det ska börja göra ont... Sen händer det att jag spricker lite i underkanten också (läker ihop på 2 dagar). fattar inte varför. vi har "normalt" sex & gör inget annorlunda mot vad vi gjort innan!

Någon som haft/har samma problem? 

• Anonym

En gång i månaden oftast här, har varit tillsammans i sex år... Säger som Carrie - When he color's, he rairly stay inside the lines ;)

Kvalitet före kvantitet!

• Anonym

Vi har varit tillsammans i snart 3 år och vi har sex ca 2 ggr i veckan i genomsnitt. sen kan det ibland gå ett par veckor mellan gångerna för att andra veckor vara med "intensivt" :)

Det är inte alltid man är på humör...man kan ha mkt annat i tankarna, vara trött, vara sjuk osv och då är det inet så konstigt! sen har man ju väldigt olika mycket lust och det måste man också förstå o acceptera. Men om det blir ett problem så tycker jag att man måste ta det på allvar o diskutera hur man ska lösa det så att båda blir nöjda. För enligt mig så är sexbiten i relationen viktig att den fungerar, inte bara för en utan för båda!
    Jag skulle iaf ha svårt att leva ihop med någon som inte kan tillfredsställa mig....eller att leva ihop med någon som vill så mkt mer än mig där jag kände mig otillräcklig!

Hoppas att ni kan prata med varandra om detta o komma fram till något som passar er båda!!!

• Anonym

Vi har snart varit tillsammans i ett år och älskar ofta både morgon och kväll, men minst en gång om dan! :)

• Anonym

Här blir det i snitt 3-4ggr i  veckan :) I tidigare förhållanden har jag tyckt att det varit jobbigt att "ställa upp" - det har verkligen känts som att jag gör något mot min vilja, men nu med min blivande ser jag inget negativt med det Han vet vad han behöver göra för att få med mig på tåget också om man säger så Flört

Till det hela hör väl också att vi försöker bli gravida och jag har fått äta hormoner och ta sprutor för att få igång min ägglossning, och därmed får vi "rekommendationer" om hur ofta vi behöver ha sex. Det förtar lusten lite, men som flera av er säger så blir man ju lätt sugen när man väl är mitt uppe i det Flört Vissa dagar är vi som nykära och då är det inga krusiduller direkt..

Alla är vi olika, det viktigaste är nog att man hittar en balans även här. Så att båda är nöjda. Sen kanske man inte kan vara det till 100% hela tiden, men det är (enligt mig) ett givande och ett tagande med allt här i livet, så även här.. :)

• Anonym

Ja de varierar såklart men 3-4ggr i veckan. Ibland mkt mer o ibland mer sällan. Vi har bott ihop i sex år o varit ihopsju :) men de är ju inte lika galet som i början, tur är väl de, man börjar ju bli gammal, fyller ju 26 i år o orkar ju inte lika mkt. Lägg sen till en 3 o 5-åring så :) men det viktigaste är väl att de blir bra när de blir o inte hur mkt. Tror de är viktigt att prata mkt om de ifall man inte ligger på samma nivå. Farligt att för ofta släppa till för husfridens skull! Då kan man nog tappa lusten om man känner att man gör de av plikt. Så var det efter andra barnet i vårt fall. Han förstod inte att jag som varit "sexgalen" som gravid nu inte ville ha alls. I början ställde jag upp för hans skull (nötigt värre) men när ja låg o tänkte på annat hela tiden kändes de inte bra. DÅ tog vi ett snack o löste det! O nu är de ju toppen igen :) men som någon skrev kvalitet framför kvantitet! O ja de där med att onanera gör en ju varken blind, galen eller att man hamnar i helvetet (som det sades förr) så ligger man inte på samma nivå, gör det! Själv eller ihop.. När ja inte orkar hjälper ja gärna honom ( brukar i ofs sluta i sex eftersom de är bra upphetsande att se honom njuta ;)

• Anonym

Innan vi fick barn: nästan dagligen, i varje fall 5dagar av 7. Nu har barnet ett år och vi ahr sex ungefär 1-2gånger i veckan. Det känns ok, men ibland har jag knappt nån lust alls och måste liksom bestämma mig för att "nej vad tusan!". Sen är det ju såklart jätteskönt, men jag måste liksom samla lite kraft för att "orka bli upphetsad". Obestämd

Vi är nära på andra sätt, men ibland saknar jag att bara ha tid för varandra. Men var sak har sin tid, det är en hftig upplevelse att vara förälder tillsammans också, och bara vi får nattsömnen tillbaks så kommer nog orken också!

• Anonym

Det varierar naturligtvis men vi har nog sex 3-6 gånger i veckan. Alltid mer på helgerna och då oftast mer än en gång per dag. I veckorna kan det bli ingen gång. Det beror på hur vi har det på jobber t.ex. Vi har varit ihop i 6 år. Oftast tar jag initiativet (i veckorna), men han gör det ibland på helgerna. Jag tycker att det är både bra och inte bra att det oftast hänger på mig att ta initiativ. Jag blir ju aldrig "utnyttjad" men kan känna mig avvisad ibland. Han säger inte nej, men det märks på annat sätt. Jag tror att han i tidigare förhållande blivit så avvisad att han nu har svårt att ta initiativ oftare.

När vi är på semester (själva) blir det nog sex flera gånger varje dag. Jag känner ofta att jobbet kräver mycket energi på hemmaplan.

• Anonym
    Anonym (smulan) skrev 2012-03-17 08:33:23 följande:
    Jag har inte läst riktigt alla inlägg, men man märker i alla fall att folk har det väldigt olika. Själv har jag varit tillsammans med min kille i 1½ år och vi har bara bott ihop i drygt ett halvår, men ganska direkt efter att vi flyttade ihop sjönk frekvensen drastiskt. Vi har nu sex ca 2 gånger i månaden, alltså varannan vecka, men det kan variera mellan 1 och 3 gånger i månaden. Jag tycker att det känns jättetrist att det är så här, och det är enbart pga honom vi har sex så sällan. Han har en depression som spökar, och trots läkemedel mår han inte helt toppen, plus att han börjat gå upp i vikt och fått dåligt självförtroende pga det (men jag älskar ju honom som han är och visar det så ofta jag kan). Pga att vi ändå är rätt "nyblivna" sambos så har denna brist på initiativ från hans sida gjort att jag känner mig mindre attraktiv, och efter ett par månader med inviter och uppmuntran från min sida började jag tappa gnistan/självförtroendet jag också. Vi älskar varandra och jag försöker verkligen stötta honom, men det är jobbigt att alltid vara den som hintar om sex och sedan får ett nej. Jag vet ju att han har dåligt självförtroende och inte vill bli pressad (han vill gärna vara den som tar initiativet, när han känner sig redo...), men jag saknar den tiden då vi gick till sängs eller vaknade tillsammans och kände det där pirret när han försiktigt kysste en och man visste att det skulle bli mer. Självklart förväntar jag mig inte ett nykärt tillstånd resten av livet, men det verkar ändå som att vissa par lyckas hålla liv i passionen i många år. Jag vet inte riktigt hur vårt sexliv kommer att se ut om 1-2 år, om det kommer att återhämta sig eller om det här är en ond cirkel. Kanske borde vi gå i parterapi eller nåt, eller att han skulle gå i terapi för sin depression/negativa tankemönster. Någon som har gjort det?
    Jag har själv levt i en sån relation. Ibland kunde det ta halvår innan vi hade sex. Inte kul och det var nog det som till slut gjorde att vi skilde oss. Han vägrade gå till sjukvården för att söka hjälp och nu när han är äldre så har hans depressioner ställt till det med att han har svårt att få jobb, dålig ekonomi osv.

När vi gifte oss förstod jag inte att han var manodepressiv men kunde senare i livet konstatera att det bara blev värre för varje skov. Om du kan och vill tycker jag att du ska försöka hjälpa honom till sjukvården omgående.
  • Anonym
    Anonym (smulan) skrev 2012-03-17 09:32:58 följande:
    Ja, det är enormt krävande att leva ihop med en person som mår psykiskt dåligt, och vi försöker så gott vi kan men jag har sagt till honom att jag tycker vi måste ta tag i det nu. Han får som sagt medicin, men jag tror att han bör gå och prata med någon också. Det funkar inte att ha flickvännen som terapeut, det är inte bra för relationen plus att jag inte är utbildad till det. Hoppas att det kan bli bättre. Tack för ditt svar!
    Du gör helt rätt. Jag kände att man som anhörig lätt "blir för snäll". Vi pratade jättemycket men som du säger så är man varken utbildad eller professionell och det kan behövas en person utifrån som hjälper till. Jag önskar att jag ställt ultimatum och verkligen fått iväg honom till sjukvården, men jag vek mig för att han inte ville. Men det gagnade inte vår relation i längden.
Svar på tråden Hur ofta har ni sex?