Tezzisen skrev 2012-03-18 08:10:17 följande:
Oj! Presenten har jag ingen aning om....blir dock både rädd och orolig över dig när du skriver att han äger dig! I min värld äger man materiella saker men inte en person! Du skriver att det är ett aktivt val från bägges sidor men det måste jag erkänna att jag är skeptisk till!
Du behöver inte vara orolig eller rädd. Tro mig. Det handlar om en subkultur där vi träffades och som vi båda hör hemma i sedan innan. Om du hade vetat vem jag är sedan tidigare medlemskap hade du vetat att jag hade samma sorts förhållande då. Det är så jag vill ha det, det är vad jag aktivt valt och sökt när jag varit singel, det är vad som driver mig och som är
jag. Jag förstår dock att det kan vara svårt att förstå för någon som vill ha ett jämnställt förhållande.
Jag är hans ägodel. Jag är hans högst älskade, mest värdefulla ägodel. Jag är det finaste han har, det finaste han någonsin kunnat tänka sig, men jag är och förblir hans ägodel. Så vill vi ha det, så kommer vi ha det.
åsissen skrev 2012-03-18 09:04:35 följande:
Jag hoppas att du också äger honom då, för att göra det mer rättvist. Förslag på present kan vara en klocka, kan ju innehålla en massa tekniska prylar och du kan gravera in något fint budskap (kanske om hur du äger honom:))
Nu funkar det inte riktigt så i den subkultur vi tillhör, men visst äger jag honom oxå på många sätt. Han brukar själv säga att "precis lika mycket som du är min, är jag din". Det heter dock inte att jag äger honom och jag har inga som helst intressen av att det ska vara så heller. Det vore bara fel för oss.
Klocka har han redan en... en sån där 150'000 kronors-variant.. Känns som det är svårt att hitta något som är bättre än den..
soahl skrev 2012-03-18 09:51:03 följande:
Min m2b är också väldigt bil-intresserad och restaurerade en bil från grunden innan vi flyttade tillbaka till Sverige. Väl här sa han skämtsamt att han önskade sig en ny projekt-bil. Lite svårt, tänkte jag, eftersom vi inte har ett garage!
Men jag löste det genom att köpa honom en liten modell-bil som han fick bygga ihop = projekt-bil. Kanske något sådant vore en lösning?
Eller en vintage modell, kanske en viss bil som betyder lite extra för din m2b? Det finns modellbilar i metall också, om du vill gravera in något (som tidigare föreslaget).
Hoppas du hittar något som passar!
Det var en väldigt gullig tanke!
Dock är han inte intresserad av att bygga bilar, han köper dem färdiga istället... O jag har inte råd med någon lamborghini för att ersätta den han nyligen sålde.. Så ja, nej.. Det var en väldigt söt tanke!
Kanske får fundera kring det där med plåtmodeller om det finns av nya bilar...