lordoz skrev 2013-02-09 23:50:11 följande:
Ja, jag vet att jag får möhippa, om exakt en månad! :)
Vet att min kompis som håller i den kommer, liksom min mamma, moster och kusin.. Men vet inte vad de ska hitta på med mig, eller hur många mer som kommer...
Mamma, kusin och moster ska sova här, och datumet fick jag för att inte boka in jobb den helgen... Mamma kommer redan på fredagen, så då ska vi ta lite manikyr och bara njuta.. Ska bara lära mig att inte bita på naglarna fram tills dess så jag har nåt att få manikyr på.. :)
Vi har OSA på torsdag.. Har en hel del svar som vi väntar på fortfarande, men hoppas de kommer in, annars får vi väl ringa och tjata.. Skönt att ha det så tidigt i alla fall så vi vet hur många vi blir.
Denna helgen har vi systuga här hemma. Det är sambon och jag som syr.. Har hitintills gjort klart 12 stolsdynor (av 50), ytterligare 8 är klara till 75%.. och de sista 30 är klara till 25%.. Utöver dem ska vi dessutom sy en massa dukar.. Så det är en hel del kvar..
Men får försöka göra mer imorrn och sen lite varje kväll, för helgerna försvinner snabbt nu! Det är 7 helger kvar till bröllopet (den är alltså om 8 helger) och utav de 7 så jobbar jag 3, har möhippa en, ska till Tyskland och handla sprit en och fyller 30 år en... Alltså finns en enda helg kvar... Jisses, det var lite stressande att inse! Som tur väl är så är inte hela helgerna upptagna... Oftast är en dag ledig i alla fall och dessutom har jag oftast en ledig dag i veckan för att kompensera.. Men endå!!!
På måndag är jag ledig, så då ska jag hem till en tjejkompis (om hennes dotter inte blivit magsjuk nu, läste precis att hon kräkts) och pyssla. Ska göra klart placeringskorten och korten som 'namnen' på maten ska stå på..
Min vigselring är i alla fall postad har vi fått besked om... Så den borde komma med posten på måndag. Ska bli jättekul att få den.. Då känns det mer verkligt på något sätt...
Klädseln är ju klar, förutom underkläder, men det väntar jag nog med till veckan innan bröllopet med att köpa.. Dels för att få in lite mer pengar på kontot (lite skralt där nu) och även för att ge kroppen en chans att förlora lite kilon till.. :) Samma sak gäller nog för sambons kostym. :) Han pratade om att få den uppsydd, så borde väl kanske besöka skräddaren snart nu och ta reda på priset i alla fall..
Hur gör era sambos/m2b med kostymer??
Angående brudbuketten så har jag haft vissa funderingar på att testa att göra en ja.. Men nu läste jag att det är dålig karma att göra den själv, så då får jag be någon annan... Vet inte vem bara... Så nu velar jag om jag ska köpa en färdig i alla fall..
Är egentligen inte så skrockfull, men eftersom jag älskar min sambo så mycket så tänkter jag göra allt jag kan för att inte jinxa eller skaffa dålig karma eller nåt annat... Detta ska bli rätt på alla sätt och vis!! Så därför får inte sambon se mig i full utstyrsel innan bröllopsdagen, jag kommer köra på lånat, nytt, blått och gammalt och även inkludera silverpeng i skon (som den engelska ursprungsversionen är) och så är det just det där med brudbuketten...
För övrigt känner jag inte till mer skrock, och nu vill jag inte höra något heller, för då har jag säkert redan bruiti emot det.. och det känns ju trist när jag försöker tänka på det.
Min sambo har en kostym som vi köpte för ett eller två år sedan, så den ska han återanvända. En kostym hör till varje mans garderob förklarade jag, å drog stackarn med mig till närmsta Dressmann...
Vi kan säga som så att jag var allt annat är populär just då!