Snart en Hermelin skrev 2012-09-13 10:28:25 följande:
Hej allihopa!
Jag blev precis medlem här på bröllopstorget och såg denna roliga tråd. Kul att se att vi så många som ska ska gifta oss i April :) Insåg bara för en stund sedan att det inte är långt kvar alls!!
Vi har bokat kyrka och lokal, bokat hotellrum och börjat titta runt efter en fotograf...men that's it!
Känner att det är dags att ta tag i detta nu. Har precis blivit mammaledig, så det finns ju en tid över :)
Det viktigaste på min agenda nu är att få till snygga inbjudninkort/vigselprogram/festprogram/bordsplace ringar.
Tittat på Calligraphen och de är verkligen skitsnygga! Men det blir några tusenlappar på bara papper.... känns lite onödigt... Någon som har tips på annan?
jag drömde inatt att de toksnöade på bröllopsdagen....inte helt omöjligt då det gjorde det iår vid den tidpunkten. Vad tror ni? Har ni garderat er för vädret? ;P
Hej och välkommen! :)
Ja, det kan mycket väl snöa.. Vilket datum i April har ni tänkt er? och var i landet bor ni? Det är ju sådant som kan påverka vädret en hel del.
Själv bort jag i Norrköping, så jag räknar med att det kan vara mellan +10 och -10 grader, sol, regn, snö, hagel.. ja, vad som helst... Så vi planerar nog för två olika bröllop, ett utomhus och ett inomhus, allt beroende på väder... Vi gifter ju oss borgligt, så vi har ju ingen kyrka att vara i. Så antingen utomhus, eller i lokalen, eller i rådhuset. Vilket har vi inte bestämt... och det kan vi nog inte bestämma så långt innan heller. Tror det får bli en fråga när det närmar sig.
Av samma anledning funderar jag en del på bilderna. Vill ju gärna ta bilder utomhus, om det nu inte är regn, snö eller hagel och drivis.. Men hur gör jag om det är solsken och minusgrader? Ska jag köpa en snygg kappa? Ska den med vara vit? Eller ska jag frysa? Eller bara ta bilder inomhus?? Hur tänker ni andra???
Kul att du är mammaledig, då får du försöka fixa när tid finnes. Har förstått att från mina vänninor att det inte alltid är så lätt...
Jag har med tittat på färdiga placeringskort, inbjudningskort och festhäften, men har slagit bort den idén och satsar på att göra själv istället... Det blir betydligt billigare!! Ett annat alternativ tror jag kan vara att beställa från vistaprint, tror de är lite billigare i alla fall... Om du vill göra själv finns det massor med inspiration i andra trådar här inne..
Återigen, välkommen!!