April 2013
oj, vilken aktivitet det varit här! Kul!
Lordoz - Fy vilken otäck olycka, tur att ni klarade er förhållandevis bra. Har ni blviit av med huvud- nackvärken?
Ang äktenskapsförord - vi var ju och träffade en jurist i tisdags. Och det kändes faktiskt jättebra. Hon berättade enkelt om vad som händer och gäller när man gifter sig, och lite om vad som händer om det mot förmodan är så att man skiljer sig. Nu vill man ju inte tänka på att man det skulle kunna hända att man kommer skilja sig; men om man hamnar där så är man kanske inte längre bästa vänner. Och då är det försent att komma överense.
Hon sa att varje gång det händer något större, tex gifter sig, får barn, köper hus, ärver etc. så bör man träffa en jurist och titta över sin situation. Sen blir det ju också så; att ju längre man varit tillsammans, desto mer delar man.
Lordoz - vilken sida beställde du klänningen ifrån? Jag beställde nämligen en bolero från jenjenhouse. Och det stod först att den skulle komma den 18mars. Men för en-två veckor sedan så fick jag plötsligt en avi, så det var bara att gå till posten och hämta ut den . Men en bolero ligger kanske färdig och bara väntar på att beställas, klänningarna syr de kanske efter hand?!
queenemma - härligt att klänningen sitter bra nu! Min sitter också bra nu, så jag vill också försöka hålla samma form.
Min mans syster ska göra våra tårtor. Maten fixar restaurangen vi är på. Vi kommer ha lax och skagenröra till förrätt, hjortfile till huvudrätt och pannacotta till efterrätt. Sen blir det en liten paus innan det blir tårtan.
Har ni alla fått träffa era vigselförrättare? Jag mailade vår för två veckor sedan, och fick ett svar att hon skulle ringa oss för att boka en tid, det har hon fortfarande inte gjort. Och nu är det fyra veckor kvar. Jag känner att det hade varit skönt att få träffa henne. MIn blivande säger att det löser sig, så jag får väl avvakta en vecka till och se om hon hör av sig. Så att jag slipper tjata på henne. Det är nog bara jag som är nojig.
I tisdags fick vi i alla fall ordnat med blommorna. Brudbukett, små buketter till tärnorna, corsage, bordsblommor och blommor till kyrkan.
Nu om kvällarna sitter vi och försöker göra bordsplacering och så tänkte vi ha ett festhäfte där vi vill beskriva varje gäst med ca 1 mening. Så det sitter vi också och knåpar på.
Kommer ni ha festhäfte?