SammySally skrev 2012-12-26 13:37:01 följande:
Lordoz, tråkigt att du blev sjukskriven (även om du får mer tid till planeringen), stress is a bitch! Hoppas du kryar på dig ordentligt nu!
Väldigt fin klänning! Romantisk och söt! :D
Hur gick det med förfrågningarna om toastmaster och fotograf mm?
Stoxoz, vi har inte löst fotograffrågan ännu, det ligger på våran TODO-list, som allt annat. haha! Det är så svårt med fotograf, vill gärna ha fotografier som tas av de som har priser mellan 20000-50000 men vill inte betala mer än 5000 kr. Går det att få tro? haha! ;)
Själv är man lite fast i allt, vet inte hur vi ska hinna med, känns som att man har sååå mycket ideer i huvudet som man vill förverkliga men man kan inte göra allt, det finns varken tid, ork eller pengar. Risken är att man blir besviken eftersom man får för sig att man KAN göra allt! Ja ja, behöver komma ner på jorden lite och vara realistisk. Vill inte tappa lusten i planeringen riktigt ännu :D
Tack så mycket SammySally! Jag ska verkligen ta hand om mig och bli bättre.. Men håller med dig, Stress is a bitch!
Kul att du också tyckte om klänningen.. Jag är lite fundersam på om det är min stil bara... är inte så romantisk av mig... Men får se när den kommer... Är riktig pirrig... De skrev slutet på december, så det betyder väl imorrn eller på torsdag då!
20 000 låter otroligt mycket för en fotograf, då inser jag verkligen hur lyckligt lottad jag är som får det gratis av brorsan! Men håller med Stoxoz, kolla upp en hobbyfotograf! Då borde det bli betydligt billigare! Eller gå till en studio och ta ett portträtt på er, och nöj er med era gästers foto för övrigt?!
Jag förstår din känsla av att vara fast i allt... Håller med om att det är massor man vill göra... Försök sätta dig ner, med papper och penna eller med datorn, och strukturera upp allt! Kläder, smycken, dekorationer, inbjudningar och så vidare.. Då kan du lättare begränsa dig! Tänk också på att för mycket inte är snyggt!!!
Fast jag ska inte säga nåt... Har en hel del:
- Kläder till mig
- Kläder till sambon
- Vigselförättare
- Inbjudningar
- Boka vigsellokal
- Fixa stolsdynor (virkar banden, ska klippa till skumgummit och sy överdragen)
- Virka ca 20 rosor och sy ihop dem och virka deras stjälkar (ska ha som dekoration)
- Fixa hjärtanen som ska sitta på väggarna
- Sy dukar
- Sy löpare...
... osv!
Och så tycker min kära sambo att jag är ute i god tid och att det inte är någon brådska ännu... Vi har inte riktigt samma syn på det hela... hihi