Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)

ah. äntligen en grupp med "rätt" prisklass :P 

vi har oxå en liten budget. försöker dra ner så mycket som möjligt. det började med ca 20 000, men sen har jag (de e jag som håller koll...) fixat och trixat, så om vi har tur hamnar vi under 10 000..

• filibustern
    Cosy skrev 2012-03-19 08:10:12 följande:
    hur lyckades du trolla bort 10.000kr?

We did it on DreamHack. Geeky love
    haha! ja.. de undra jag med. ne men vi hade tänkt anlita ett säckpipeband för 5 000, men det tog vi bort. sen har vi ändrat maten, så det for några 1000-lappar på det. 

såhär ser planen ut. (fast vi har inte satt datum än) 
    klänning, med skor och jacka - 1300 (inköpt blocket)
    ring 3000 (diamanter i min förlovningsring)
    inbjudningskort, tackkort etc ca 400 (gör egna) 
    kostym har gubben
    tårta 2000
    bukett  gratis - 600kr (beroende på om min gubbes kusin vill göra min bukett) 
    hår 1000
    smycken och smink gratis
    fotografering - gratis genom min tänkta brudtärna
    kläder tärna/bestman - få dom skaffa själv :P vi är inte så kräsen
    lokal: 100kr ev. 
    musik - har två bröder som kan de där.. 
    gästantal: ca 30 kanske

dukning kan jag inte ens gissa, beror på vilken årstid det bli, hur avancerad "middagen" ska vara etc. 
    maten är vi osäker på, vi vet inte om vi ska ha billig middag eller bara en lunch eller t.o.m bara tårta och kaffe. 

men ungefär såhär ser det ut just nu. men p.g.a annat som hänt i livet har vi varit tvungna att lägga ämnet lite på hyllan. (ne är inte gravid :P) 
  • filibustern

dessutom kanske vi har tur och kan anlita vår nuvarande dragspelslärare som spelare på ex fest och ingångsmarsch gratis ;) kan ju be han om en tjänst. ;P bland de bästa. och så kan ju jag och min karl lite oxå^^

• filibustern
    Anneli256 skrev 2012-03-19 21:27:10 följande:
    jag arbetat på en gymnasieskola med praktiska utbildningar. Där finns florister, stylister, frisörer..dom kommer att fixa mig och mina tärnor. Floristerna kommer att göra brudbukett osv. Ett litet tips är att höra med gymansium i närheten... dom är otroligt duktiga och priserna är mycket mycket lägre än annars. Likadant kan man göra med maten om man vill, hör på restaurang skola om det finns i närheten.
    ja vilken bra idé! :) 
  • filibustern

ville bara berätta att jag har hört mig för om en dragspelare på vårt bröllop. han skulle ta 500 för en spelning, om han var i närheten då, annars 1000. men det var ju allmänt billigare än de 5000 för en säckpipespelare som var planen från början :P 

• filibustern
    M o J 2012 skrev 2012-03-21 10:02:08 följande:
    Det är ju för visso olika instrument, men vilken skillnad i pris även om du skull behöva betala det högre för dragspelet! Alla bra sätt att få ned kostnaderna på gillas!!!

Jag funderar på och kolla med en gammal skolkompis som spelar nyckelharpa om han har lust att spela för en liten peng (eller egentligen gratis...).
    jo olika, men lika vackra^^ och han är ju vår dragspelslärare, så vi känner han oxå, han har väl spela sen han var 5 år, är nu drygt 50... bland de bästa. :) 

ja men se där! bra man har bekanta som kan spela ;)  
  • filibustern

vill bara tipsa om nåt! 

hittade en sida där man kan beställa moissanite-stenar. :) det är näst starkaste materialet (efter diamant såklart) och ser PRECIS ut som diamanter! det är billigare dessutom! räknade ut att om jag skulle ta riktiga diamanter skulle det gå på 3000kr för att köpa och sätta in dom i förlovningsringen. om jag köper lösa diamanter, samma antal och storlek, skulle det gå på 1000 kanske. dock så måste jag ändå anlita någon som sätter in dom åt mig, men det kan ju inte kosta mer än 3000!

moissanite.com 

• filibustern

hehe. vette fasen om jag ens var med i tråden då :P 

kan tillägga att jag läste fel. det är STÖRRE diamanter till MINDRE pris. det minsta dom har löst är 0.06ct. 94 kr /st på ex. titanringar.com får du en 0.01 ct för 600 

• filibustern
    hsmamma skrev 2012-03-26 12:06:45 följande:
    Nån mer som ska ha sk tebröllop? Vi ska ha frallor, tårta, kakor och frukt
    jag har funderat på det... 
  • filibustern
    hsmamma skrev 2012-03-26 12:39:36 följande:
    Vi har velat fram och tillbaka, men.kommit fram till att detta passar oss bäst
    vi vet inte alls än.. det skulle vara bäst för oss oxå, dels ekonomiskt, och dels socialt. blir billigare, och så blir det inte så länge och mycket med det sociala och att det ska bli sent inpå natten och så... 
Svar på tråden Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)