• Bewi

Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)

Den här tråden är verkligen nått för mig! Jag o min m2b har tänkt att ha ett "superbilligt" bröllop. Vi har tänkt oss en budget på 7000. Vi spar in på lokalen för vi tänkte ha festen i våran loge på landet. Musik fixas genom spotify. Vi tänkte nog ha buffé som vi fixar själva med hjälp av föräldrarna. Blommor tänkte jag plocka på en äng alt köpa en liten vanlig bukett blandade blommor. Dekoration kommer vi fixa själva med lite lantlig stil, typ gamla glasflaskor med ängsblommor i. Min blivandes kompis är en bra hobbyfotograf så han får fixa alla bilder. Inbjudningskort o tackkort får min m2b fixa då han kan det där med grafisk design o liknande (sen skrivs dom ut på jobbet). Vad mer kan man fixa själv och spara in på?

• Bewi

Det har blivit lite ändrade planer för mitt o min m2b. Vi kommer gifta oss på Gotland (bor i Stockholm). Mina föräldrar har landställe där och känner massa folk som kan hjälpa till med allt från chafför + bil och servering/disk/städ. Vi ska åka dit över påsk och kolla på två kyrkor som ligger nära lokalen, som vi får hyra fred-sönd för 400kr! Och då ingår allt stolar, bord, tallrikar, glas, ja allt! När mamma berättade för sina vänner så ville alla hjälpa till så det känns så kul och nu kommer vi nog absolut kunna hålla budgeten på 7000 :)

Svar på tråden Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)