• Krila

Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)

Här är en till med liten budget! Vi gifter oss nästa sommar och som det ser ut ekonomiskt nu så är det nog 10000 vi kan lägga. Jag är otroligt dålig på att spara, så min plan är att planera vad jag ska ha och köpa allt efterhand.

Vi ska gifta oss utomlands utan "publik" och sen ha fest hemma i sverige.

Billigaste lokalen jag hittat här kostar 1500. Och det kan jag leva med. Då ingår porslin osv.
    Vi kommer ha ca 50 gäster.

Vi kommer grilla. Grillspett, potatis (kokt, gratäng och potatissallad) Grönsallad och korv med bröd till barnen. Det kommer vara 7 barn om alla kommer mellan ca 9 månader till 6 år.

Bröllopstårtan skiter vi utan kör på cupcakes istället. Gillar inte tårta och cupcakes kan jag göra själv.

Maten kommer min mamma och styvpappa hjälpa till med.

Alkoholen hoppas jag att min pappa kan hjälpa till med. Jag vill att vi ska ha betalbar till självkostnadspris, men min blivande tycker att det är snålt och vill bjuda på allt. Får se hur det blir med det.

Pynt till borden har jag redan börjat samla på mig. Blir väl billiga lakan som dukar, löpare i svart och lila och svart pynt. Färgtemat blir svart och lila=)

Klänning kommer jag köra samma både under vigseln och festen, en knälång tyllklänning från kina för ca 1000 kr inklusive frakt=) Skor blir någon billigare variant, typ svarta pumps så kanske jag pimpar upp dom med lila tygblommor eller nått. Blommor på borden tänkte jag plocka i naturen. Syrener passar perfekt till temat=)

Ring har jag inte bestämt än. Jag har en förlovningsring i silver och vill ha vigselring i det med tror jag. Gillar inte guldfärgen, Vitt guld funkar, men inte i min budget=P

Håret får jag träna på att fixa själv till själva vigseln eftersom jag inte vågar gå till nån frisör där å hoppas på att det blir bra=P Till festen kommer jag eventuellt låta min frisör fixa det. eller så gör jag det själv då med. Smink gör jag med själv.

Brudbukett kommer jag nog inte ha någon. känns lite överflödigt.

Inbjudningskorten beställer vi nog i enklare utförande från calligraphen och så pyntar jag till dom lite.

För min blivande är vigseln viktigast och för mig är det festen. Så han får planera vigseln (dels för att det blir i hans hemland och han lättare kan prata med folk där=P ). Och jag planerar festen.

• Krila

Green: Det blir ca 50 st. Ja de ejust det med dryckesvanor. Såklart att jag vill bjuda på allt. Men om hälften av gästerna hinkar i sig alkohol för halva våran budget går det ju inte=P Hade såklart tänkt att bjuda på allt till maten och så. Men kan vi få bidrag av min pappa och kanske hans föräldrar så borde det inte vara några problem=)

• Krila

Vill du ha en våningstårta? Då får du räkna med ett par tusenlappar om du inte känner någon som kan göra den billigare. Annars kan du beställa vanliga tårtor typ prinsesstårtor med den färg du vill ha på. Då blir det garanterat billigare. Så fort man sätter "Bröllops-" framför ett ors då kostar det minst det dubbla=P

Svar på tråden Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)