Inlägg från: Happie D |Visa alla inlägg
  • Happie D

Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)

Hejsan allihopa:)

Vi tänkte också köra på ett riktigt budgetbröllop:)
    Vi ska bjuda ca 65 gäster och budgeten ligger på ca 8000 :-

Borgerlig vigsel 0:-
    Lokal 0:- (vår kvarterslokal)
    Kläder 0:- (VI har turen som har fått och får låna kläder av en vän med bröllopsbutik)
    Mat och dryck ca 3000:- (vi bjuder på vin/öl till maten och tillbehör till det grillade som gästerna tar med sig själva)
    Tårta:- 0:- (en kompis gör)
    Ringar 3000:- (guldsmeden gör om befintligt guld/diamanter)
    Glass till barnen 200:-
    Kaffe 200:-
    Bordsdekorationer 0:- (vi lånar i hop olika kandelabrar)
    Dukar/servetter 150:-
    Papper/porto till inbjudningskort 350:-
    Papperstallrikar/plastglas till grillfesten 300:-
    Hår och smink 0:- (jobbar i branchen)
    fransar och naglar 1000:- 

Jag tror att vi har fått med det mesta:)
    Vi kör ett annorlunda upplägg. Borgerlig vigsel följt av kaffe och tårta för lite bröllopskänsla, men sedan får man gärna vara kvar så kör vi lite grillfest och slår klackarna i taket:D Vi har inte bjudit många släktingar alls, bara den närmsta familjen, sedan har vi bjudit alla våra underbara vänner. Mycket roligare att paraja i hop med kompisar än med släkten..
    Det är andra gången jag gifter mig. Och första gången kände jag mig väldigt bunden till alla traditioner...vilket inte var så kul. Jag är inte direkt en traditionell person...så denna gången gör vi PRECIS som jag och nåväl, sambon vill ha det. Vi vill inte ha en stel, traditionsbunden fest utan ett redigt partaj med våra fantastiska närmsta:)
    Det kommer säkert vara en och annan släkting som muttrar om att de inte får komma, men det bryr vi oss inte om... Vi har inte råd att bjuda alla
    Och det finns säkert olika åsikter om upplägget på vårt bröllop, men vi har tydligt berättat i inbjudan om hur vi vill ha det, så tycker man inte om ide´n så är det ju bara att tacka nej:) 

Svar på tråden Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)