Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)
Hej! Jag har hängt här på BT ett bra tag, tanken var att vi skulle gifta oss i sommar men till slut ändrade vi oss. Det blev för stressigt och vi kände att våra sista sparpengar inte skulle gå till bröllopsfesten (för det är ju faktiskt den som kostar mest).
Vi la bröllopsplanerandet på hyllan och tänkte att vi gifter oss om några år när vi sparat mer pengar. Nu, några månader senare känner både jag och sambon att vi inte vill sätta så mycket pengar på bröllopsfesten.
Så vi går alltså från lokal, catering, tema-dukning till bröllopsfest utomhus i sambons by, där finns det en gammal skola (väldigt liten) och på gården finns det en scen om man kanske får dit något liveband eller så.
Tanken är då att hyra ett tält (tror det finns där i skolan då dom brukar ha sommarfest där), men min stora fråga är...
Hur ska man göra för att det inte ska bli en vanlig "sommarfest"? Vi vill inte längre ha någon dyr mat, utan kan tänka oss att ha några som står och grillar osv istället. Grillbuffé, vad kan man ha som ändå känns lite mer bröllopsaktigt?
Dekoration eller liknande som gör det lite mer "bröllop"?
Snälla brudar, kom gärna med tips!