Inlägg från: Juni 2012 |Visa alla inlägg
  • Juni 2012

Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)

Vi kom också 'undan' med ca 15000 inklusive ringar och resa. Klänning 0 kr. Mamma hade en oanvänd klänning köpt på Myrorna som jag fick av henne. Makens kläder, kostym och finskor hade han sen tidigare. Ny skjorta och slips från Dressman. Blommor 0 kr, plockade själv. Inbjudningar, tackkort och porto 500 kr. Transport 36 kr, vi åkte buss och eftersom vi har tioresorskort så blev det billigare. Fika, bakade allt själv inklusive tårtan. Eftersom vi har frys kunde jag börja i god tid och slapp stressa. Lokal 0 kr, vi var hemma. Frisyr och naglar gjorde jag själv. Köpte en hårmunk för ca 30 kr och nagelstickers på ica för 17 kr. Fotografen var gratis, en vän till maken som jobbar med det. Ringarna fick vi 30% rabatt på hos Guldfynd då maken är medlem i deras kundklubb och vi nyttjade den födelsedagsrabatt han fick. Resan blev två nätter på hotell nere i Stockholm. När maken fyllde jämnt för några år sen fick han den övernattningen som en upplevelsepresent som vi hade sparat tills nu. Tåg t.o.r Stockholm 400kr för oss båda. Övriga smågrejer som tyg från IKEA som jag sydde en ny duk av, några fler champagneglas till brudskålen, servetter och dylikt för kanske 500-600 kr. Makens efternamnsbyte kostade 1800 kr, medan mitt var gratis. Det var det näst dyraste med hela bröllopet efter ringarna, haha!

• Juni 2012

Vi var inte fler gäster än att vi hade porslin så det räckte.

Kan man inte be några av gästerna att ta med porslin? Okej att det blir olika sorter, men det kan ju vara charmigt också. Det behöver ju inte vara de slitnaste repiga vardastallrikarna heller, de flesta har väl nån uppsättning porslin som är lite "finare".

Svar på tråden Tråden för oss med mycket liten budget (ca 5-15.000)