Inlägg från: arioso |Visa alla inlägg
  • arioso

december brudar 2012, var är ni?????

Hej alla vackra brudar (...och brudgummar?)

Jag vill hemskt gärna hänga på i er tråd! För vår del blir det bröllop den 29 december i Värmland.
    Temat är natur& skog, med färgerna vitt, mossgrönt och mörkbrunt. Grenar, kottar, lingonris... Typ så.

Vi har bokat kyrka, lokal, catering (dock inte menyn), florist (en god vän).
    En nära vän är pastor så vi hoppas att han kan, men det vi inte förrän om typ tre veckor.
    Fotograf blir troligen min bror, han är nånstans på gränsen mellan amatör och proffs.
    Hoppas en släkting (som är konditor i grunden) kan göra tårtan...

Inbjudan har vi filat på i flera veckor, men i torsdags pysslade vi ihop alla 85 och de gick på lådan IDAG. Wiiie! Bröllopet är hemligt tills de kommer ut, så det ska bli väldigt skönt imorrn när vi kan börja prata om det med folk. 150 personer blir vi om alla kommer.

Nu har jag lite panik för klänningen. Har provat vid tre tillfällen och de har sagt "beställ i juni" Vilket är snart. Jösses... Har ni klänningen fixad?

• arioso
    121201
    minuz Mönsterås
    Lycklig01, Norrbotten
    teddy, Skåne :)
    Jonna1983 (Mellersta Sverige, säger inte mer än så än så länge..)

121208 Vinterfrost, Rosersberg (Norra Stockholm)

121212
    Memsan, Norrköping
    Pekkiisch4 Oskarshamn
    Jenny121212 Falkenberg

121215
    sajenthi, Uppsala

121222

121229 
    Arioso, Värmland

(klipp ut, klistra in och skriv ditt nick o ev ort under rätt datum)
  • arioso

Hej!

Jag måste bara skriva: Idag har jag köpt min klänning!!!
    Det var fjärde (!) gången jag var iväg och provade, och idag föll det på plats. Så härligt!

Det blir en elegant, hellång Nixa-klänning som matchas med lååång slöja och spetsbolero. Nöjd!
    Extra bra att de hade den i min storlek, så, jag behöver inte beställa. Så den hänger i Degerfors och väntar på mig.

Bli lite stressad av att ni kommit så långt, bestämt sånger och grejer...  =P Jag känner att nu kan vi gå vidare och ta tag i annat, jag har iaf en klänning, haha!

• arioso

Tack för glada tillrop!

Jag har också lite att gå ner, fem kilo för att vara exakt, innan jag är nöjd. Klänningen ska sys om lite, och måtten för det ska jag ta i oktober, så jag några månade på mig. Förresten försöker jag tänka att det är känningen som ska passa mig, inte tvärt om, det känns bra. Även om jag såklart vill vara mitt snyggaste jag i den

Vi fick inte heller någon jätteraktion på våra inbjudningar; det var väl en fyra-fem stycken som ringde och några grattade när vi träffade dem. Men många har inte ens kommenterat, trots att vi träffats och de inte hade en aning innan. Och då har vi ändå 150 inbjudna...

Vi har inte löst det med filmare än, men vi ska förmodligen ha två amatör-vänner som gör det. Jag kommer va så hög på lyckorus att jag inte minns allt efteråt, så ALLT ska filmas är planen. Eller ja, så mycket som möjligt  i alla fall

Det står lite still i planeringen här... Mycket på jobbet för båda, så vi ses knappt ens. Inte så kul.

Hoppas det går framåt för er allihop!

• arioso

Hej alla!

Jag är dålig på att skriva, men jag följer er med spänning!
    Roligt med fler den 29e, förövrigt.

Jag är så GLAD, för igår blev det klart med vigselförrättare. Vi hade en "98%"-bokad (en nära vän) men det visade sig att han inte kunde iaf. Suck. Menmen, nu har vi en jättehärlig pastor (en annan kompis) som gärna ställer upp. Puh!

(Inbjudningarna är redan ute, vore ju surt om det inte blev av liksom...)

Dessutom har vi nu skrivit kontrakt på en jättefin trea vi ska flytta till efter bröllopet. Känns SÅ bra!

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????