december brudar 2012, var är ni?????
Vi med Jonna! Vart ska ni gifta er? Har ni anlitat nån som hjälper er med planeringen?
Vi med Jonna! Vart ska ni gifta er? Har ni anlitat nån som hjälper er med planeringen?
Vi kommer att gifta oss på Klong Nin på ett ställe som heter Lanta Round house. Vi har bytt koordinatorer några gånger nu, hade ett bolag som la ner, fick en ny och den personen insåg att de inte hade tid att genomföra det, så nu är vi på de sista =). Har ett super trevlig par från Sverige som bor där nere, de har aldrig haft hand om bröllop innan men vi litar på dem till fullo! =) Så allt känns toppen! Vart ska ni gifta er och vem hjälper er? Det blir Phuket för oss. En liten mindre strand som ligger i närheten av kamala. Vi har väl ett par att välja på så vi kollar nog upp det när vi kommer dit. 😃 Vi har kontakt med ett ganska nystartat företag som heter bröllop i Thailand. 2 gulliga svenska tjejer så vi hoppas å tror att det blir bra! Hur gör ni? Blir ert bröllop giltigt eller får ni köra en borgerlig variant hemma oxå? Kul med fler som väljer Thailand iallafall. Vårt bröllop är lite hemligt, det är bara de som ska med som vet om det så för alla andra blir det en överraskning. Hur länge stannar ni? Vi kommer vara på lanta över jul. 😃
Jag fattar inte... Hur för jag för att få med det som jag svara på?
Då är det därför, tack minuz!
Hejsan!
Vårt bröllop kommer att bli giltigt samma dag, så vi behöver inte göra det hemma också, så det känns kul för det är ju lite de som är grejen med 121212 tyckte vi =). Vi kommer vara nere mellan den 28/11 tom 5/1 så vi kommer också vara på lanta över jul och nyår, vi ska iväg lite i mellan dagarna och innan jul, men kommer tillbaka till koh lanta den 22 och åker igen den 27. Vi kommer befinna oss på long beach på ett ställe som heter Funkey Fish, så kom gärna förbi där, vi är alltid där =) Hur länge kommer ni bli där nere?
Hej igen!
Vi hittade ingen (svensk arrangör) som kunde lösa det "på riktigt", så för oss blir det en cermoni men vi kommer ändå räkna det som vår bröllopsdag även om vi för göra det borgerligt hemma innan eller efter.
Vi kommer vara i Thailand 7 december - 2 januari men vi kommer åka runt lite, så vi kommer vara på Lanta mellan 21-28 december och vi kommer bo på Goodays Lanta Resort, oxå det på Long Beach, kul, då kanske vi kan ses!
Hur går det med planerna annars för er? Hur många blir ni? Hur gör ni med mat å tårta osv?
@jonnagoransson: Har skickat minn mail till dej nu :) Hade vart grymt ju å sagt hej på lanta! Jag hittade inte så många arrangörer som ordnade bröllopet på "riktigt" utan de flesta hade bara ceremonier och de som jag hittade var redan fullbokade då den 12:e som vi ska gifta oss på, trots att vi var ute i över ett år innan. Men vi kanske inte letade tillräckligt då... Men det kan nog bli bra ändå hoppas jag. :)