Kära decemberbrudar!
Vad roligt att det har kommit så många nya och ursäkta min långvariga tystnad. Bröllopet är inte inställt eller så, det har bara gått så väldigt fort på slutet och jag har haft lite semester och annat, men nu ska jag vara tillbaka. Nu är det mindre än 4 månader kvar, jag är kolugn och listorna börjar sakta men säkert bli klara. Har så mycket roligt kvar att pyssla med.
För någon vecka sedan fick jag det efterlängtade paketet! Min klänning har kommit, dessvärre hade jag glömt att skicka med måttet för låren (halv sjöjungfrumodell) så den fastnade liksom på halva vägen. Panik, gråt och tandagnisslan. M2b säger som vanligt "det kommer att ordna sig", jag panikletar på en sömmerska och bokar en tid hos henne. Idag var jag där, snabb som en vessla satte hon sprättaren i sömmarna och sa att det inte var några problem. Hon måste sy i lite extra tyg då det inte fanns någon vidare sömsmån, men hon kommer att sätta ett pärlbroderi över så att det inte kommer att synas. Jag gav henne fria händer, jag vill verkligen kunna använda min klänning. Den har den finaste kjolen och ett ganska långt släp med broderi. Beställde den på Ebay och den kommer att ha kostat 2000 kronor. Tror att jag kommer att bli nöjd. Första provningen om en månad. :)
I övrigt börjar det arta sig och fler och fler får reda på våra bröllopsplaner. Ska ha en dejt med min tärna snart så vi får prova lite håridéer och titta på hennes inköp från New York. Min ytterst frireligiösa faster blev jätteglad för vår skull och hoppades att de skulle få vara med. Gästlistan känns som det minsta problemet just nu, att människor vill vara med och fira vår lyckliga dag gör mig ju jätteglad och om det största problemet är att det kan bli lite trångt, so be it. The more the merrier! (Och dessutom har vi inte ens sett hur många som kommer tacka ja än när väl OSA-tiden är slut.) Jag läste om en blivande brud som gjort en Facebook-grupp för sitt bröllop, det tyckte jag var en rolig idé. Tror jag ska göra en sån jag också, speciellt eftersom jag vill att våra vänner ska hjälpa till med en partyplaylist till Spotify till festen. En playlist till middagen ska vi pussla ihop och dessutom tror jag det kan bli en hel del livemusik då jag har många duktiga musiker i familjen. Mycket sång ska det vara!
Jag hoppas att ni inte stressar ihjäl er, försök att komma ihåg att det är er dag och det ska bli som ni vill ha det. Inte som något magasin, någon släkting eller någon annan vill ha det. Första intrycket av dukning och lokal ska vara stunning, men när vinfläckarna börjar komma, servetterna ramlat ner på golvet och gästerna börjat äta och prata, då ska det vara trevligt och skratten (och tårarna) ska vara många! Så försöker jag tänka och det får mig lugn. Nu räknar jag och M2b ner till tre saker, först ett nytt syskonbarn inom några dagar, kräftskiva med många vänner i mitten av september och sen en vecka till Rhodos. Där ska jag ligga och läsa bröllopsmagasin!
Kram på er!