Inlägg från: smulan8118 |Visa alla inlägg
  • smulan8118

december brudar 2012, var är ni?????

Åhhh blir så trött på mig själv! Har börjat vela med färgerna igen!
    Hade bestämt mig/oss för turkost... Så börjar jag titta på blommor o dyl, å jag visste jui från början att det inte finns några turkosa blommor. (färgade avskyr jag) Å då blir valet vita blommor. Ja.. nä då börjar jag tycka det blir färglöst och kallt. Likaså färgerna på blommorna under middagen - samma sak där. vita dukar, vita servetter, vita blommor! määä, vi är inga "vita" personer alls... lite färg vill vi ha.

Har därför börjat funderar på om man kan ha turkost OCH lila. ?? inbjudningskorten är redan beställda och i stort sett postade å de är turkosa. Det är väl egentligen där problemet ligger - att inbjudningskorten redan är klara och de är i turkost. Annars hade jag nog bara bytt till lila...typ auberginelila. =D Kanske kan göra vigselprogrammen turkosa också? så det går igen någonstans? Eller bryr någon sig EGENTLIGEN om inbjudningskortet är i en annan färg? Suck... blir så arg på mig själv, ett steg fram, två tillbaka... 

• smulan8118

vi kör på tvårätters med tårta efteråt.
    Förrätt: kräftsoppa med kräftstjärtar
    Varmrätt: Grillad kalvytterfilé med potatis & svartrotsgratin med svart vinbärssky.

Tårtan är gräddtårta med skogsbär.  

ang bordsdek... man "ska" ju kunna se varandra över bordet egentligen. Så lågt hade jag satsatt på. Alternativt en smal hög vas...  

• smulan8118

Jag skulle också vilja fixa med vår dukning, men vi ska vara på en festlokal där de fixar allt det där själva. Vi bestämmer färgen på blommorna men det är det hela.
    Tänkte dock höra med dem om man inte kan göra egna dekorationer - av lite enklare slag åtminstone. Lämna dem kvällen innan... kan ju inte vara mer jobb för dem att ta "mina" dekorationer. 

Funderar även på att beställa sizoflor eller organza på rulle att ha som löpare på borden, på de vita dukarna. Vad tror ni...tror ni de går med på det? Det är ju inte så mkt jobb med att rulla ut en duk extra...eller? =/ 

• smulan8118

Idag kom våra inbjudningar ut, så nu är det ju offentligt. =)

En av mina vänner blev eld och lågor, ville typ vara med på allt - jätteglad.
    Jag funderade länge på att ha henne som tärna men valet blev inte så.
    MEN, hon sjunger...å ville gärna sjunga i kyrkan.

Jag har redan "bokat" en annan tjej som ska sjunga.
    Kan jag ha flera solister och blir det för mkt med 3 låtar i kyrkan?

Vi ville gärna ha Annies song (men på svenska) och allra helst med en manlig solist. Men vi hittade ingen, så tänkte "nöja" oss med en kvinnlig..
    Nu har min kompis en killkompis som nog kan sjunga den...  skulle vara superkul.
    det är isf första solisten, å så ville min kompis sjunga...hon är nr 2...å så tjejen som jag redan pratat med...nr 3.

Ni förstås kanske mitt dilemma? kan man verkligen ha så?? Obestämd 

• smulan8118
    lycklig01 skrev 2012-09-05 20:30:37 följande:
    idag har vi gjort provdukningen inför bröllopet, jag är faktiskt rätt nöjd :) Den finns på min blogg om någon vill se, ni får gärna komma med tips om ni har några :)
    tjusigt!
    Vad är det för vitt "fluff" på bordet? Fint var det! 
  • smulan8118

Jo man gör lite där, får något ryck med det och så lite av det...jisses...

Idag har vi iaf bokat hotellrummet, kollade på skoj i helgen och såg då att  två av de tre hotellen som vi kunde tänka oss var fullbokade. Konstigt men sant... så då fick jag bråttom. Nu är det klart iaf.

Var hos frissan idag för en vanlig klippning och pratade lite om frisyr till bröllopet.
    Hon var skittråkig! Visst jag har kort hår, typ kortare page men lite fin frisyr kan man ju få ändå.
    Jag vet att jag inte kan få en uppsättning med skruvar, lockar etc. Men ä, hon var riktigt tråkig... så nix, den frisören blir det icke!
    Är det så omöjligt att få vara brudfin i håret om man har kortare hår? =(

Väntar fortfarande på svaren på inbjudningarna, har inte fått ett enda svar än. Ångrar att vi satte OSA datum så sent...

Klänningen velar jag fortfarande med, bröllopsnerverna ger sig till känna...

• smulan8118

Ja ni, inte är det så långt kvar inte... ojojoj.
    Jag vet inte om det är nerverna som spökar eller om det är min ständigt återkommande beslutsångest. Men sitter här med tårarna NÄSTAN på kinderna för jag är så velig med klänningen. Jag fattar inte vad det är för fel på mig! Bestäm dig kvinna! =(

Vill inte se tjock ut...försöker gå ner mina gravidkilon men satan så trögt det går, å jag har ju tänkt att beställa en kina klänning - är orolig för att den kommer se förskräcklig ut och inte alls som jag har tänkt mig...
    Om jag lägger ut några länkar till klänningarna jag velar mellan... kan inte ni om ni har lust säga vilken ni tycker. Nu har ju inte ni sett dem på mig, men ni kan väl låtsas...haha.

nr1. har varit min favorit länge, men nu börjar jag fundera på om den ser o är för tung nedtill?
    http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Axelbandsloes-Chapel-slaep-Satin-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar--Skaerpband-002000469-g469#have_reviews

nr2. http://www.jenjenhouse.com/se/Broellopsklaenningar-002012799-g12799

nr3.http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Axelbandsloes-Court-slaep-Taft--Organza-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar--Spetsar-002004523-g4523 

nr4.http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-One-shoulder-Chapel-slaep-Organza--Satin-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar--Paerlbrodering-002004545-g4545

nr5.http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Hallare-Chapel-slaep-Taft-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar--Paerlbrodering-002011410-g11410

nr6.http://www.jjshouse.com/se/A-linjeformat-Axelbandsloes-Chapel-slaep-Taft--Organza-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar--Paerlbrodering-002001600-g1600 

• smulan8118

ang församlingshem så får du ju ha vin till maten avec och välkomstdrink typ, men inte bar liksom... det brukar vara standard...

• smulan8118

Ja det är tydligen himla olika, syrran min hade festen i ett församlingshem å de fick ha vin till maten, avec o välkomstdrink. Å jag har hört andra som pratat med de som haft hand om församlinghem...å de har sagt typ" det är ju ingen som kommer å kollar er" ;)

• smulan8118

Idag var vi inne på smycka o kikade på ring.
    Hittade en som jag blev kär i direkt, men den var i vitt guld å det vill jag inte ha...jag vill ha i rött guld. Det passade dessutom bättre till förlovningsringen. 
    De hade ingen prisuppgift på den kombon just då...åhhh....vill så gärna veta. Vad tror ni det skiljer i pris på rött vs vitt guld? den i vitt kostar 7890.-

I morgon känns det nästan som dagen D, ska prova brudklänning, beställa brudbukett och boka o prata med frisör & make up.... ska bli sååå kul! 

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????