vinterfrost skrev 2012-08-29 22:52:56 följande:
Pjoj vad ni har skrivit idag :)
Fremm, Ser jättefint ut! Min var oxå i största laget men den får man väl fixa till :)
Minuz JA det måste ju betyda något II Väntar me spänning!!
Ang slöja så tror jag inte at jag ska ha det som det ser ut nu,,
Kommer nog vara baraxlad i kyrkan..
Strumpeband ja.. haha min mamma har köpt ett åt mig och blått har jag för mig att det var så den får väl gå som ny och blå.
Som gammalt kommer jag försöka få med mig ett fickur (var jag nu ska sätta den) som jag fick av min farmor när jag konfirmerades, det var hennes farmors klocka som hon hade fått på hennes konfirmationsdag Ganska precis 100 år före min. På baksidan så står det ED i snirkelbokstäver som står för Engla Dalkvist och den dagen visste jag att får jag nån gång en dotter så ska hon får heta Engla och det har jag nu
Men något lånat hmm.. Funderar på o höra om mamma kanske har några pärlörhängen som jag kan få låna (haha om inte så kan hon få det när hon fyller år i november så kan jag låna dem i december haha)
Ja här händer det grejer men det är ju så roligt att alla skriver om sina funderingar och planeringar fast det är klart är man borta en dag så har man ju lite att ta igen! ;)
Tack så mycket, roligt att du tycker klänningen ser fin ut. Ja vi får hoppas att de är duktiga på att sy in våra klänningar, det borde ju logiskt sätt va lättare att sy in än att lägga ut? *håller tummarna*
´*haha* ja så kan man ju oxå göra, ge bort en sak för att sen låna på dagen D - vilken bra idé! :D
Härligt att läsa om den gamla klockan och din farmors farmor, va speciellt! Va fint att du valde att namnge ditt barn samma namn. I synnerhet när det va ett så fint namn och har en sån fin betydelse! :) Tyvärr har jag nog inget riktigt gammalt. En gammal guldring från min mormor som hon fått av min morfar men den passar inte alls istil med det andra och ringar har jag ju redan på mig... kanske kan fråga henne om hon har någon brosch som är vacker som jag kan få låna då är det ju både lånat och gammalt och något jag behöver. :)