• Pernillaaa

Visa DIN brudklänning! :D

Om du skulle kunna tänka dig att helt byta klänning så är det bra att ta en utan band som de andra tjejerna sa men även om du tar en där det blir lite som ett V framtill och att banden och går över nästan ute på axlarna :).

Jag har själv fått det rådet när jag var och provade. Så jag har en sådan klänning och så väntar jag även på en utan axelband :)

mariajernberg skrev 2012-03-30 23:09:57 följande:

Nu när jag sett alla andras klänningar känns min lite vek.

Blev jätte kär i en annan klänning men den var alldeles för liten och det fanns ingen lika att beställa hem utan det fanns bara snarliknande. Och då vågade jag mig inte på att göra det ifall de inte alls skulle passa när de tagit hem det för min skull.

Dessutom hyr jag bara så det kanske skulle kosta ännu mer att hyra en helt sprojlans ny klänning.

Dock ser jag ju väldigt bredaxlad ut å med brottar armar haha men jag får jobba på de, får bli lite mindre fredagsmys här framöver så kanske de rätar till sig.

Har dessutom fått barn för 4 månader sen så jag hoppas att det är fler saker som tänker räta tills sig tills bröllopet :)

Det är ett litet släp baktill. å så är det snörning i ryggen. Vi har inte knytit ihop den så noga så någon bild på ryggen har jag inte

• Pernillaaa

Helt klart mycket bättre :). Ser jättefint ut :)

mariajernberg skrev 2012-03-31 08:20:12 följande:
    så här såg det ut utan

• Pernillaaa

Det kommer bli toppen! :)

Jag är av större storlek och kommer se till att fixa till så att håret trollar lite jag med :) Sen så hoppas jag väl hinna gå ner lite till innan också :).

Är sååå sugen på att prova min klänning igen men då måste jag få bort allt damm och smuts som golvläggaren drog på sig igår.

mariajernberg skrev 2012-03-31 08:47:02 följande:

tack så mycket känns bra å få lite tips och råd.

Sen så kanske jag har någon slinga hår eller nått som kan gå ner och täcka lite av axeln eller nått. Jag har ju rätt långt hår så man kanske kan göra nått med de för att dölja lite mer.

• Pernillaaa

Nja det vet jag inte om jag tyckte :P.

Dom hade väl en 4-5st som jag kunde prova ungefär, gillade iofs 2st utav dom såpass mycket att jag nog hade köpt någon utav dom till slut.

Men så kom julafton och jag fick en suuuuperfin klänning utav min pappa. Hans numera ex var nämligen med mig till affären på en visningskväll och visste ju då vad jag gillade. Så då köpte dom helt enkelt en klänning efter mina önskemål till mig.

Då är väl allt frid och fröjd va?
    Tyvärr är klänningen redan förstor och jag fortsätter att gå ner i vikt så jag blir rädd att den inte blir lika vacker om jag låter sömmerskan sy in den =/.

Så när jag beställde kostym åt min sambo så "slog jag till" och köpte med en klänning från samma säljare. Den är mer i rätt storlek nu men jag har inte fått hem den ännu så jag vet ju inte :). Förhoppningsvis har jag den i veckan som kommer. Den sitter nämligen fast i tullen här i Sverige nu och jag skulle fått besked om den igår men icke. Så jag väntar otåligt lite till och hoppas att det var värt väntan sen :)

Jag kommer också köpa någon typ underklänning som drar in och håller sakerna på plats :-P
    Vill forma till armarna mer jag också så får bli massa armhävningar och såna där bakvända armhävningar i ett desperat försök att få till dom :)

mariajernberg skrev 2012-03-31 09:07:05 följande:

Tyckte du att det var lätt att hitta en klänning? Eller har du kanske en som är uppsydd efter dig?

Jag tyckte det var en pers att prova klänningar. Man fick ju på sig alla, men att kunna stänga alla var ju en annan femma

Jag hade först tänk prova ut en modell å sen beställa en liknande på nätet, men när jag provat ett par å insåg hur svårt det var att få allt att passa till hundra % så vågade jag inte det. så då blev det så att jag hyrde en i stället som de kan sy in eller ut efter min kropp.

Nu är väl tanken att försöka få till armarna lite och att graviditetsdegen som sitter kvar på magen ska bort. Men jag ska prova någon slags magindragare

• Pernillaaa

Ja det var väääldigt uppskattat :)

Jag är glad för minsta lilla hjälp man får inför den stora dagen. När är Er? :)

Jag kollade faktiskt på det och var bestämd att jag skulle beställa därifrån men ångrade mig sen. Så jag har beställt direkt ifrån Kina istället. Tog inte måttbeställt på klänningen utan tog en storlek och hoppas att den blir bra ;). Mannens kläder däremot är måttbeställda.
    Blir kläderna bra så har jag där gjort ett riktigt kap, trots eventuella avgifter.

Vad får du betala för att hyra? Fanns bara att hyra för männen där jag bor, men det blev bannemej billigare att göra en chansning och beställa från Kina.

mariajernberg skrev 2012-03-31 09:59:07 följande:

Nämen vilken lyx :) att få en egen klänning bara så där :)

Min pappa betalar hyran på min så jag får vara glad och tacksam jag med :)

Såg på tradera att de sålde jätte fina klänningar som de sydde upp efter ens mått och så kunde man köpa ett helt paket med herrens kläder också. Var det där du var och kikade?

var jätte sugen på att testa på de först men sen vågade jag inte feg som man är

Kollade även på lillys sida å försökte förstå nått av storlekar när jag först hade tänkt beställa. Men höfter å bröst var storlek 42 å magen spelade i en helt annan division så då hade jag inte en aning om vad man skulle ta för storlek, därför blev det som det blev med en hyrklänning

• Pernillaaa

Ja usch ja! Men vadå, man gifter sig bara en gång får vi hoppas :)

Det hoppas jag med, börjar bli otålig och nervös för att det ser ut som hej kom och hjälp mig nu :-P

30/6 har vi så usch vad det börjar bli nära nu!

OJ! Det var dyrt! Haha det är nog billigast att låta bli att titta då ju :-P
    Men ack så roligt det är!

mariajernberg skrev 2012-03-31 10:19:29 följande:

Ja man blir verkligen glad för all hjälp man får. Den dagen blir ju väldigt dyr hur man än vrider och vänder på saker

Hoppas att klänningen du beställt blir bra, men det blir det säkert. Ser fram emot att få se en bild här inne :)

14 Juli är det dags för oss. Vilken dag har ni?

3500 får jag betala för att hyra. Och när man bokade den så fick man betala 30% i förskott som man inte får tillbaka om man ångrar sig. Så därför vette sjutton om jag vågar gå in och kolla på någon mer affär för då kan jag ju kära ner mig i någon annan klänning.

• Pernillaaa

Haha usch ja !
    Jag är glad att jag slipper bry mig om middagen och festen iaf. Det får värdparet sköta om. Så där är ju ett STORT bekymmer mindre ;).

Sen ska vi börja flytta nu veckan efter påsk så då kommer säkert hälften utav alla grejer försvinna och man glömmer av grejer.

mariajernberg skrev 2012-03-31 11:11:05 följande:

haha ja det får man verkligen hoppas.

Ja tiden går så fort nu så rätt som det är är man där. Å då hoppas jag att man hunnit med allt man tänkt. Man har ju så lätt att skjuta saker framför sig för man tänker att äh det är ju ett tag kvar så de hinner jag sen, å vips så står man där på bröllopsdagen med hälften glömt

• Pernillaaa

Skönt! :)

Haha ja visst, nä men jag har faktiskt numrerat lådorna och skrivit upp på en lista vad som ligger i vilken låda. Kläderna hänger i sina garderober i hallen så dom kommer nog typ sist :)

mariajernberg skrev 2012-03-31 11:36:51 följande:

Så skönt! Här hemma är de vi själva som grejar men så ska vi inte ha någon avancerad mat heller.

Oj flytt mitt i allt, ja det är alltid spännande :) hålla bara reda på bröllopskläderna så löser sig nog det andra haha

• Pernillaaa

Ååååh! Idag kommer min kinaklänning

Så då ska även jag lämna in bilder här :)

• Pernillaaa

Går bandet att ta bort? :)

Hur lång tid tog det innan du fick den?

Oslomyran skrev 2012-05-26 13:53:45 följande:

Min klänning jag ska ha på kvällen. Köpt på aliexpress.com ca. 220,-
    Snörning i ryggen.
  • Pernillaaa

OJ! Då gick det fort med tanke på att det stod att det kunde ta upp till 30dagar om inte mer :).

Beställde också en sådan för att ha under kvällen :)

Oslomyran skrev 2012-05-26 20:16:50 följande:
    Hej
    Jag beställde den 7/5 och fick den igår. Väldigt snabbt måste jag säga. bandet sitter sytt på, men det är nog bara att säga till att man vill ha utan band så får man de.

vad gäller den tjejen som letade efter en sånn här så har jag lagt upp bild och info till henne i den tråden som tidigare är nämnd. Hoppas de hjälper henne att hitta det hon söker
  • Pernillaaa

Äntligen kom bilden med!
    En förhandstitt efter sista besöket hos sömmerskan. Den är nålad och inte riktigt klar ännu men är säker på att den kommer att bli kanoners :)

Snart är det dags för oss!

• Pernillaaa

Hua! 

Om 6dagar är det min tur att visa upp min klänning på riktigt. Har nu fått hem den från sömmerskan och provade den innan jag skickade iväg den till kemtvätten. Så himla fin den är!

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D