• Josefina

Visa DIN brudklänning! :D

Äntligen har jag hittat min klänning. Jag känner att den här är alldeles lagom, precis sådär lagom kvinnlig och prinsessig som jag har sökt i 5 månader nu, haha. Vad tycker ni?
    Och jag har provat med en spetsslöja, (den andra bilden) men tror jag ska köra på en enklare, fast lång. Vad tycker ni? :)

• Josefina

Tack, vad glad jag blir för era fina kommentarer!! Kyss Kan avslöja att jag aldrig ens drömt om att bära en sån dyr klänning, 17 000 kr kostar den, å sen med slöja och lite sykostnader så kanske det landar på 20 000. Det får det vara värt ;) Vi har ett ganska stort bröllop, 80 gäster, så om man tänker på alla andra kostnader blir inte den här drast iaf, haha

• Josefina

Å vad ni är rara, nu vet jag definitivt att jag valt rätt!! Tusen tack, ska fundera vidare på slöjan, men har några mnader på mig innan klänningen anläder. Jag har vid några veliga tillfällen frågat min andra hälft om han ändå inte kan hjälpa mig att välja, men han vill absolut inte se klänningen innan bröllopsdagen! haha :) Gulligt och det kommer nog kännas extra spännande att ses precis innan klockorna ringer då han inte har nån aning om hur jag kommer skrida fram i kyrkan!

emzerus83, klänningen e en La Sposa från 2012 kollektionen.  Glad

• Josefina
    Amejuli skrev 2012-04-09 22:00:32 följande:

Okej jag ska väl inte fega jag heller då :)

Men insåg nu när jag letade bilder att det där med vitt + soljus och detaljer inte riktigt går ihop. Insåg att det inte finns några bra bilder där det syns hur min klänning riktigt ser ut. Men kanske kan jag leta fram några andra bilder från provningstillfällena så småningom. :)

Fina ni är allihop!! Och grattis!

Litet tillägg: De två övre bilderna är tagna av vår underbara fotograf Karolina Ehrenpil. :)

Vilken fin klänning!! Klassiskt snygg. Vilket märke? Påminner om en Garamaj-klänning som jag kikat på :)
    Och ser ut som att ni byter ringar i Hågelbyparken, stämmer det? 

undrar Josefina Glad 
  • Josefina
    Amejuli skrev 2012-04-10 23:21:13 följande:

Åh, tack!

Vigseln var i Hågelbyparken, nära Tumba utanför sthlm. Det finns flera otroligt vackra ställen i parken som tyvärr inte "hyrbara" och då får man ju chansa lite. Men vi valde att hyra teaterplatån i parken där det finns ett relativt stort tak på pelare utifall att det skulle regna. Inte den allra vackraste platsen i parken enligt mitt tycke men ändå väldigt fint med vattenfall i bakgrunden och prunkande grönska. Och hyr man det spärarrar de av platsen så man får vara ifred. Ström till högtalare och sånt finns. Blev riktigt bra och vi hade tack och lov tur med vädret.! :)

Vad kul, tyckte att det såg bekant ut ;) Vi ska ha vår bröllopsfest i Hågelbyparken också, men vigseln sker i närliggande kyrka. Modigt av er att ha det utomhus, hoppas hoppas att vi också får så fint väder i augusti när vi gifter oss! Hade ni festen i klockhussalen?^

Linda L - Stämmer bra, det är en Selecta Kyss Har du också valt den modellen?

• Josefina
    MiaBella skrev 2012-06-26 14:31:34 följande:

Äntligen kan jag också få visa upp mig i min brudklänning:D Gifte mig i fredags:D

WOW!! sUpervacker och snygg. 10 poäng, är klänningen så där i lager eller håller du upp den just här? Drömmer
  • Josefina
    MiaBella skrev 2012-06-27 10:45:41 följande:
    TACK :D min klänning är i lager VÄLDIGT mycket tyg...vägde 8kg:) kan visa mer bilder om´du vill se:)
    Omg!! 8 kg, det var en rejäl pjäs, haha! Gärna fler bilder!! :) Själv är jag på jakt efter skor och brudslöja nu, inget du har som ligger och skräpar och vill sälja??

Maria 
  • Josefina

Nu har min klänning äntligen anlänt och jag provade den i måndags, den känns som en dröm men biträdet tycker att den behöver läggas upp och sys in en aning vid höft och byst.. Vad tycker ni?? (det finns ca 5 centimeter) Kan ju vara skönt om den inte sitter åt för mycket heller, man ska ju liksom ha det gött ett helt dygn i klänningen. Men kanske ska ta med den till en skräddare å få en second opinion ;)

Just det, vad tycker ni om idén att ha ett champagne-färgat band i midjan??

• Josefina
    Imke1977 skrev 2012-07-04 08:19:04 följande:
    Den där klänningen ska du inte pimpa med något band i midjan. Den är otroligt vacker som den är. Personligen tycker jag det blir för mycket. Men såklart ska du göra som du själv känner känns bäst
    Det brukar kännas skönt om inte klänningen sitter som ett korvskinn. Men 5 cm kanske hon kan sy in lite iallafall
    Tack!! Jag får nog be sömmerskan justera lite, om jag inte hinner lägga på mig några kilo tills dess ;)
    Ha det fint!
  • Josefina
    Josefina skrev 2012-07-04 07:25:58 följande:
    Nu har min klänning äntligen anlänt och jag provade den i måndags, den känns som en dröm men biträdet tycker att den behöver läggas upp och sys in en aning vid höft och byst.. Vad tycker ni?? (det finns ca 5 centimeter) Kan ju vara skönt om den inte sitter åt för mycket heller, man ska ju liksom ha det gött ett helt dygn i klänningen. Men kanske ska ta med den till en skräddare å få en second opinion ;)

Just det, vad tycker ni om idén att ha ett champagne-färgat band i midjan??

Här kommer en ny bild som kanske visar lite bättre hur klänningen sitter ;) Tror man kan sy in lite iaf runt baken , eller vad säger ni? Nu är den mer A-linje.. fast fint det också :D

• Josefina
    Linda L skrev 2012-07-04 14:34:56 följande:
    skitsnygg!
    det är en annan brud här som har en likadan och jag bara älskar den, och undrar vad den heter och vart du köpt denna underbara skapelse! :) love it!!! 
    {#emotions_dlg.flower}
    Å tack, vad glad jag blir!! Det var så svårt att välja, men nu känner jag verkligen att jag hittat rätt, den här klänningen är jag Kyss

Nu blev jag nyfiken på vem som också har en likadan klänningen!! Måste kolla upp, jättekul att vi har samma. 
    Den heter Selecta från märket la Sposa 
    Vad ska du ha för klänning?
  • Josefina
    Linda L skrev 2012-07-04 20:09:39 följande:
    Jag har några favoriter men bröllopet är nästa sommar så jag har tid på mig Cool
    men denna är en stoorfavorit!
    vart köpte du den, är den äkta eller  kina företag?  isf vilket? Glad
    Oj, ja men vad skönt!! Då har du tid på dig, vår bröllopsdag är i augusti så det börjar närma sig nu, längtar så!!! :)

Denna är en äkta la Sposa, köpt på Stockholm Brud och Fest på Hornsgatan, ett annat favoritställe som jag besökt några gånger är Milagro på Östermalm. De har en jättetrevlig tjej som jobbar där och fantastiska klänningar.

Lycka till med allt!!

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D