• Pörcy

Visa DIN brudklänning! :D

Här är min. Ser lite kal ut vid axlarna men jag ska ha håret lite halvuppsatt bara så det blir nog bra när det beger sig.
  • Pörcy

Finare med knytning bak!! Och jag tycker att du ska ha bandet om du har så! Jättefint!

7milakliv skrev 2012-06-22 21:38:13 följande:
    Tack för hjälpen tjejer! Har nu testat att knyta bandet i rosett på "baksidan" som jag fick förslag på och det känns som ett bra alternativ:) Lyckas inte lägga upp två bilder i samma inlägg så det kommer en bild till....

• Pörcy

Jättefina bilder!!! Men, var de spegelvända? Jag tänkte eftersom han stod på vänster sida i kyrkan och du på höger?

SannaV skrev 2012-08-28 20:58:11 följande:

I lördags blev vi äntligen man och fru. :) Det var en helt fantastisk dag! Kände mig verkligen som en prinsessa. :)

Eftersom jag tydligen bara kan lägga upp en bild åt gången och inte har nån lust att bildbomba er så lägger jag istället in en länk till ett bildspel som vår alldeles fenomenala fotograf har satt ihop. :)

">

" target="_blank">

• Pörcy
    SannaV skrev 2012-08-28 22:09:07 följande:
    Tack så mycket. :) Nej, det är inte spegelvända. Vi gifte oss i Katolska kyrkan och tydligen så ska man stå på den andra sidan då. Blev lite ställd då vi gick inte i kyrkan eftersom vi inte övat detta innan och ingen sagt något men det gick ju bra ändå. ;)
    Aha.. Misstänkte att det kunde vara nåt kulturellt!
  • Pörcy

Här är vi, jag och min man! Man ser ganska bra hur klänningen ser ut..
  • Pörcy
    ajmb skrev 2012-09-23 21:50:23 följande:
    Vad fiiiiiiiiiiiiina ni är.
    Härlig klänning
    Tack så jättemycket!
  • Pörcy
    OBEY skrev 2012-09-24 00:39:14 följande:
    Jag hade två klänningar =)

Den här klänningen gillade jag!! Jättefin!!
  • Pörcy
    Gissi skrev 2012-10-17 20:43:33 följande:
    Jag har inte hittat MIN klänning än. Men här kommer några fina jag testat =D

Dessa två var mina favoriter. De smickrar din kroppsform. Lycka till i ditt letande!
  • Pörcy
    Mäjlin84 skrev 2012-11-11 12:23:48 följande:
    Här kommer min klänning =)

Ber om ursäkt för den dåliga kvaliten på bilderna men jag har precis packat upp klänningen o provat för första gången därför är också klänningen väldigt skrynklig. Om ni undrar varför jag har snörat klänningen med ett gult band är det för att de hade glömt skicka med bandet till snörningen. Men ja hoppas få det riktiga hemskickat Glad Har suddat på kanterna utav bilderna ifall nån nyfiken kompis eller kollega skulle hitta hit. Så de inte känner igen rummet bakom Flört
    Lääängtar tills ja kan ha den på den stora dagen. Baaaaara 7mån kvar Flört

Vilken vacker klänning!!!!
  • Pörcy
    FruNovember skrev 2012-12-08 11:59:52 följande:
    Nytt försök..

Jättefin!!! Vart var ni nånstans nu då?
  • Pörcy
    Teresa L skrev 2012-12-07 20:13:39 följande:

Nu har äntligen min klänning kommit! :D Ursäkta halvkasst mobilfoto. Sitter hur bra som helst trots den lilla begynnande babymagen. Kommer tyvärr dröja längre än planerat innan jag får använda den, men nu har jag den iaf. :)

Så fin klänning!! Och grattis till lillknodden!
  • Pörcy
    Elino79 skrev 2012-12-22 18:14:20 följande:

Här kommer en spetsklänning till! Men får tyvärr inte ha den "på riktigt" förrän juni 2013.
    Wow va snygg den var på dig!! Passar perfekt!
  • Pörcy
    CharliesChoice skrev 2012-12-22 18:49:02 följande:
    Hej!

Vilka fina klänningar ni alla har! Jag hade beställt en enkel balklänning -fast i Ivory, när jag spontant provade svägerskans tio år gamla Nixa hemma hos svärmor. Trodde ju aldrig jag skulle komma i den men den satt som en smäck och jag kände mig så FIN! Den är lite trång i tutt-området, men jag tänker mig att kanske gå ner ett par kilo så borde det väl lösa sig?

Nu till frågan, vad har man under? Kan fråga svägerskan men tänkte börja här. Nu praovade jag helt utan BH, kan man ha det? Visst ska man ha nån underkjol..? Eller? Vad ska man ha för sjal eller så? Tar tacksamt emot alla kommentarer! Är det nån som tycker den ser omodern ut? (Ev är detta lite OT eftersom det tekniskt sett inte är MIN klänning, men hoppas d går bra ändå!)

Jag tycker inte att du behöver ha nån BH under när den sitter så där bra! Och den är jättefin! Absolut inte omodern. Frågan är väl mest om du vill använda hennes klänning eller ej. Jag skulle nog ha tagit en ganska underkjol som inte gör att den blir "stor" i kjolen utan bara så att den lägger sig slätt och fint. Hade hon nån underkjol när hon gifte sig?

Den satt iaf klockrent och du passar bra i modellen!

• Pörcy
    CharliesChoice skrev 2012-12-28 17:26:33 följande:
    Tack Pörcy, Pimpim83 och Stormhelen för kommentarerna! Jag tycker själv inte den känns omodern.. Men jag vet med mig att jag inte har nån koll på "mode" osv så lika bra att fråga folk som vet lite bättre! Den passar rätt så bra men är för liten i bysten, syns kanske inte så bra men hade lite problem, spec när jag satte mig ner, haha!

Pörcy jag är bra nyfiken på vilket ord du glömt, du skriver "..tagit en ganska (?) underkjol.." Menar du ganska liten? Ganska smal? Har googlat runt o hittar några med metallringar i, känns inte som jag vill ha en sån. Sen finns det ju dom här tyllkjolarna, men det finns ju så många sorter?! Svägerskan tror inte hon hade nån, och det ser inte ut som det på bilderna. Ingen underkjol funnen i svärmors lager heller.

Haha, oj då! :-P Jag skulle skiva en ganska nätt underkjol.. Kanske med en liten (inte så vid) metallring i botten bara för att få ut kjolen som sagt, absolut inte för att göra den större! Lycka till!

• Pörcy

Du måste ha klänningen på dig i den här tråden..

Emosc skrev 2013-01-09 10:30:59 följande:
    Jag kommer att gifta mig i denna klänning från Ida Sjöstedt!
  • Pörcy
    Kakan 81 skrev 2013-01-09 12:35:47 följande:
    Tack ! Ja jag behövde inte ändra den någonting utan allt var som det skulle. Bra med snörining bak så kan man både gå upp eller ner i vikt utan att det blir någon katastrof för klänningen.

Jag hade också snörning, perfekt när jag hade gått upp 2 kg mellan provning och dagen då vi äntligen gifte oss! :-P Den satt jättebra på dig och den är verkligen vacker!!

• Pörcy

JOOL 09 skrev 2013-03-15 10:59:17 följande: Efter att ha varit helt inne på spets och lite bling så blev det enklast möjligt och jag är såå nöjd!Varit på Ruths ser jag.! Jättefin klänning!!!! Passar dig superbra!! 

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D