Inlägg från: durrasflikka |Visa alla inlägg
  • durrasflikka

Visa DIN brudklänning! :D

LillaC skrev 2012-03-25 09:43:05 följande:
    Vilken bra tråd, och vad fina klänningar alla har! Här kommer min. Axelbanden ska kortas och så måste jag hitta en rejäl underkjol så jag inte visar trosorna Glad. Jag ska gifta mig litet och enkelt inför närmaste familjen, totalt ca 10 pers så jag ville ha en enkel klänning. Hade egentligen tänkt korta den men igår när jag provade den för första gången i rätt färg så kändes det så sorgligt att kapa den... blir det för överdrivet att ha långklänning på ett så pass litet bröllop?

Jag testade en likadan. Har för mig det var chiffong så kanske du kan googla eller om någon (Chicita) vet om chiffong går att färga. Den är jättefin. =)
  • durrasflikka
    Anna197401 skrev 2012-04-13 09:50:40 följande:
    Min klänning! Underkjolen skall dock strykas och rättas till Tungan ute Ska ha slöja till, men vet inte om det blir en lång, enkel som går ner till golvet, eller en i flera lager som går en bit nedanför axlarna?? Obestämd

Atelje MB?
  • durrasflikka

Kan inte bestämma mig om jag gillar den eller inte. Fick hem den igår och vet att den är osymmetrisk i bandet under bysten.

• durrasflikka

Green: Jag har sett din klänning och kunde knappt hålla mig för skratt. Mamma har sagt att man kan fixa till bandet så det ska bli jämnt. :) Den behöver sys upp ca 10 cm också om jag inte byter underkjol. Sen ska de få ett mail av mig för där ska finnas så man kan spänna upp släpet när man dansar och det finns inte. :/

• durrasflikka
    Green skrev 2012-04-15 11:09:48 följande:
    Nej, alltså min klänning är ju så fel så att det är komiskt. Jag har skrattat åt skräpet många gånger redan.
    Förstår egentligen inte varför det ska vara så svårt för säljarna att kolla över bilder och beskrivningar innan dom skickar en klänning så att dom inte missar fel som tex att det inte går att fästa upp släpet?!
    Eller hur. Jag måste dock kolla igenom den en gång till innan jag mailar dem för att verkligen se så att där inte är något att fästa upp släpet med då jag bara kollat lite snabbt.
  • durrasflikka

Man ser inte riktigt hela klänningen, men så fort jag fått fler bilder så lägger jag upp det.

Lite detaljbild på kläderna.

Bilderna är tagna av en kompis som är fotograf, men det är inte de som är från fotografen som var med under hela dagen.

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D