• hedvig

Visa DIN brudklänning! :D

LaKatiiX skrev 2012-05-02 00:23:47 följande:

Skall sys in lite sen blir den perfekt!:)
    Så vacker! Vad är det för märke på den?
  • hedvig
    PerniIIa skrev 2012-05-16 17:58:46 följande:
    Här är klänningen jag ska ha när jag gifter mig i augusti. Jag var helt säker på att jag skulle ha en enkel klänning utan släp och absolut inte för "prinsessig" men det blev inte riktigt så, jag testade denna och blev förälskad så det fick bli den ;) (den är för stor och ska sys in i bysten och vid rumpan därav håller jag ena handen bakom ryggen för att den ska sitta riktigt)

Så fin! Vart har du köpt dne och vilket märke är det? :)
  • hedvig
    Doofie skrev 2012-05-20 16:30:56 följande:
    Igår var jag och provade brudklänningar till vårt vinterbröllop 2013, tänkte bara prova och sen beställa senare på nätet... En spetsdröm hade jag siktet inställt på helt och fullt. Men sen tog jag på mig denna och tänkte bara: men oj, wow! Kände mig som en kejsarinna, eller drottning.
    (Om ni undrar varför jag hela tiden står med händerna bakom ryggen så är det för att den är för stor och ska sys in ;)
    Så vacker! En väldigt annorlunda modell som inte är helt lätt att bära upp och göra rättvisa men du lyckas helt klockrent! Köp!
  • hedvig
    lisskulla skrev 2012-05-29 21:04:46 följande:

Nu är den äntligen på plats! Jag är så oerhört nyfiken på vad ni har att säga. Jag vill veta om ni tycker att den passar min kropp, om ni diggar skorna till, osv. Det är en kinaklänning som kostade 300 usd. Stora ändringar gjordes hos en magiskt duktig sömmerska på Östermalm.

Vaad tycker ni?

Superfin!!! Men jag tycker den ser lite stor ut i ärmhålan och håller med om att den skulle varit lite djupare i ringningen, nu ser det lite halshugget ut
  • hedvig

Vanligt vet jag inte men skitsnyggt är det med klocka! Bryte av det puttenuttiga och skapar något mer elegant

• hedvig

Men hörrni, vart tog alla bilder vägen? Mest prat här inne nu ju

• hedvig
    ungbrud skrev 2012-07-26 18:06:00 följande:
    Igår fick jag hem min klänning :D helt underbar bilden här ovanför är det!
    Underbar! Vad är det för märke? :)
  • hedvig
    Cesium skrev 2012-08-05 13:24:10 följande:

Det här är jag i min klänning x 3. Nu måste jag fundera över och testa hur det blir bäst att ha bandet. Var det ska vara placerat och hur det ska knytas. Jag skulle vilja tona ner flickigheten. Och jag måste fixa underjolen som sitter alldeles för långt ner (på bilderna är den upprullad i midjan). Annars tänkte jag inte göra några ändringar.

Jag ser fram emot en massa fler bilder, tycker jättemycket om den här tråden!
    Supervacker! Tycker mycket av flickigheten sitter i bandet...så prova utan :)
  • hedvig
    pamjofre skrev 2013-03-09 07:19:18 följande:
    Det är nog mest att jag hade tänkt mig en fluffigare kjol..
    En underkjol kan inte råda bot på det då? Tycker modellen är superfin och den sitter toppenbra på dig men du ska ju ändå känna dig 110% :)
  • hedvig

Harrysally; vilket märke är fet på dina superfina klänning?

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D