• kärleken

Visa DIN brudklänning! :D

Hej! Denna klänning var jag och provade i helgen! Jättefin med fransk spets och chiffong. Såklart kostade den mycket med.. Men jag letar vidare. Kanske hittar jag en bra klänning hemma, eller så försöker jag hitta en på nätet..

Hur tycker ni den ser ut på mig?

• kärleken
    JW2014 skrev 2013-12-04 06:30:45 följande:
    Kärleken: Jag gillar hur din klänning ser ut runt axlar/urrigningen:) Nu ser man inte hela dig men jag gissar att du är rätt smal? jag skulle vilja se dig i en klänning med mer markerad midja och den "överdelen" :)'Betty84: Jag gillar din klänning den ser välsydd ut :) , jag provade något liknande innan jag bestämde mig. Ska du ha nån slöja eller bolera eller sånt till?

Tack för feedback! Va kul att få höra att jag ser smal ut. Jag har breda axlar och breda höfter/stuss, så ja, jag försöker få midjan markerad. Men när jag provade denna så kändes det som den satt i bra höjd så kjolen la sig så fint. Men IDAG ska jag prova fler klänningar men fästmannen min! Första gången för honom och ska bli kul att prova igen! Det blir en klänningsintensiv tid nu. Jag lovar att lägga upp och visa!

• kärleken

Hej

Jag har provat lite klänningar nu, kanske kan ni ge lite feedback vad ni tycker?

• kärleken

Tack konijntje!

Lite bakgrund: Vi ska viga oss utomhus på landet, så vill inte ha en för stor och otymplig klänning. Släp känns också bökigt..

• kärleken
    konijntje skrev 2013-12-11 14:44:10 följande:
    @ kärleken

Vilken av klänningarna är din favorit? Du passar i alla så du blir jättefin i vilken du än väljer.

Vi ska också gifta oss utomhus, fast jag har gått fullt ut med släp och hela grejen haha, väldigt opraktiskt av mig. Men detta är enda gången i mitt liv då jag kan bära en sådan klänning utan att framstå som totalt galen ;)
    Jag tycker det är svårt. Jag har aldrig butit så mycket klänningar och har aldrig drömt om hur mitt bröllop skulle vara. Och nu står jag här och ska välja klänning. de stora känns som så himla överdrivna Men samtidigt vill jag ju inte bara ha en sommarklänning... Jag tycker om de enkla, men visst är det kul att prova fina klänningar. Hade jag vart i en kyrka hade jag kanske tänkt annorlunda, och kunnat ha en "större" klänning. Nu vill jag inte ha det, skulle kännas konstigt och inte passa in. Så jag vill liksom ha en enklare klänning för mitt lantbröllop. Men det är så svårt att hitta rätt!
  • kärleken

TACK!!! för alla fina ord! Mer sånt åt folket!

Nr 3 och 5 är klänningar från: BY MALINA

nr 4, som många av er gillade (den med spets utan axelband): det står på etiketten: "Modelo: JADIRA BN TL&GUIP" Vet tyvärr inte vad det betyder.. Den är i tyll och spets och provad i Örebro, om ni bor i närheten.

Ledsen att jag inte tog mer info...

Jag vet att de lite mer figussydda är snygg på mig men jag tycker inte riktigt jag hittar någon som känns avslappnad och mer "naturlig".. Då tycker jag om de som hänger mer (nr 3 och 5).. Vad tycker ni?

• kärleken

Så här ser den ut bakifrån!
    SandraElisabet skrev 2013-12-12 11:21:37 följande:
    Till Kärleken:

Jag håller med Pim PIm 83, klänning nummer 2 är min favorit. JÄTTEVACKER!! Verkligfen superfin!! Men jag tycker att klänning nummer 3 och 5 också var jättefina! Och ärligt talat: du kommer bli jättefin oavsett vilken du väljer. Solig

Om du känner dig mest bekväm i klänningarna nummer 3 och 5 tycker jag att du ska prova dem igen, det man känner sig bekväm och vacker i är förmodligen rätt klänning för dig. Hjärta
  • kärleken
    fruLjunggren skrev 2014-03-14 11:33:30 följande:
    https://www.etsy.com/se-en/shop/misdress?ref=l2-shop-info-name :)
    Hej!
    Hur va klänningen?! Jag har också beställt från dem och väntar klänningen vilken dag som helst. Fick du den i tid? Jag har snart väntat i 7 veckor, se sa att det skulle ta till mitten av mars/6 veckor....
    Jag har beställt en i spets och chiffongkjol.. Känns den välsydd? Blev den som du beställt den efter mått? Hur va längden? Precis som du beställde eller längre?
    Nyfiken! 
  • kärleken
    Linneanen skrev 2014-05-14 20:03:06 följande:

Här är min klänning som jag ska bära när vi gifter oss den 19 juli :)
    Den har jag ritat och fått uppsydd hos en sömmerska.

Gu va vacker! Jag blir avundsjuk! Vad betalade du för allt? Vart sydde du upp den?
  • kärleken

Hej Här kommer min klänning!  tittar man rakt bakifrån så ser min bak väldigt stor ut :) Men det ser bra ut från både sidan och framifrån iaf :)
    Bry er inte om mitt mosiga ansikte. Hade haft en dålig dag och gråtit en (stor) skvätt innan (dålig taiming jag vet)..

• kärleken
    Rin skrev 2014-06-25 12:58:41 följande:
    Jag tycker den är jättefin, ser inte alls konstigt ut. Sitter verkligen bra på dig.
    Himla skrev 2014-06-25 15:33:27 följande:
    Underbar klänning på fina dig! Du ser inte stor ut någonstans :) Skönt också att du vågar dela med dig om att solen kanske inte lyser alla dagar ;) men hoppas den lyser så ofta det går :)

Tack snälla ni! Det är så skönt och roligt att höra att folk tycker om klänningen och mig i den ;) TACK!
    Ja jag är lycklig och glad i övrigt. Det va jobbet som är lite jobbigt just nu. Men jag har tagit tag i problemet och det känns bättre nu. :)
  • kärleken
    a ring on my finger skrev 2014-06-26 08:37:11 följande:
    Den klänningen har jag sett innan. Har du visat upp den tidigare?
    Jag kommer ihåg den för jag tyckte att överdelen var så himla snygg och unik!
    Verkligen en elegant klänning!
    Ja jag visade den här innan jag beställt den, för att få lite kommentarer på den. Men det fick man tydligen inte :) Aja, nu är detta min klänning iaf! Och här är den - Beställd från Kina med justering att den skulle vara hellång/golvlång och inte kort, samt inlämnad hos en skräddare för att ta upp den någon cm, byta och flytta ner bandet i midjan någon cm och byta plastknapparna mot klädda knappar. Nöjd :)
  • kärleken
    Josephine i Frankrike skrev 2014-07-29 11:43:57 följande:

Här kommer en liten bild på min klänning som jag bar för snart 2 månader sedan. Älskar den verkligen! Jag visste precis hur jag ville att den skulle se ut och underbara Garamaj hjälpte mig att skapa min drömklänning!

Fler bilder från vårt bröllop här i Frankrike finns på min blogg: 
    rivierabloggen.se

Helt underbar klänning! Åh - perfekt överdel med ärmarna och ringningen! Så vackert. Jag tittar nog lite för mycket på andras klänningar fortfarande, även fast jag har m in och inte har någon möjlighet att fixa en till (tre veckor kvar) :)
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D