• filibustern

Visa DIN brudklänning! :D

hej! har en fråga som jag hoppas ni kan svara på. har dock ingen bild på min klänning då jag inte ens har ett datum, MEN... 

tänkte jag skulle drömma mig bort lite och pröva min klänning nu. gjorde det.. har funderat på underkjol elle rinte så jag ville kolla liter hur kjolen syntes som den är nu.

ett av lagren i klänningen verkar vara som en underkjol.(inbyggd) som ett hårt nät. problemet är att den delen är JÄTTESKRYNKLIG! om jag ska stryka till den.. är det bara att använda ett vanligt strykjärn, kanske skydda med en handduk emellan, eller hur ska jag göra? 

• filibustern
    daniiel skrev 2013-02-08 11:38:00 följande:
    Dom flesta strykjärn (nyare åtminstone) har en inställning för polyester. Har man på det, så går det stryka utan problem. Är man osäker kan man ha något emellan, tex ett lakan. Jag har strukit både underkjolar och brudklänningar så utan problem :)
    ok. bra.. blev som liite orolig.. ^^P men då så. tack tack
  • filibustern
    CarolinZ skrev 2013-06-03 19:11:57 följande:
    Vi vigdes i lördags utomhus i totalt spöregn. Precis när vigselförättaren var klar gick åskan. Men vad gör det när man får gifta sig med den man älskar? Så här kommer äntligen ett par bilder på mig i min klänning.

wow! vad vacker du är!
  • filibustern

min klänning, äntligen tog jag kort på den! köpt på blocket. ursäkta att jag inte ides ta bort hängflärparna vid sidorna... 

• filibustern
    pysslingen skrev 2014-06-24 20:05:47 följande:

Alla är så himla fina i sina klänningar! Och grattis till all er nyblivna fruar! :) Längtar till det äntligen är min tur. Och inför det har jag en fråga till er som nu är gifta.

Jag ser att det är ganska många som har valt släp på sina klänningar, hur fungerade det på den stora dagen? Hade ni avtagbart släp? Om inte hur fungerade det under hela kvällen med middagen och dans med släpet? Jag har köpt min drömklänning men har börjat tveka av praktiska släp i och med att den har ett släp, inte jättelångt men ändå. Funderar på om jag eventuellt ska kolla om den går att sy om eller så har jag kvar det. Jag gillar tanken på släp men som sagt det är de praktiska frågorna som rör till det lite.

Tacksam för alla era åsikter, både för och emot ;)

jag har ett mindre släp, kanske en meter eller så. (dålig på att bedöma). den har en liten ögla under så jag kan hålla den i handen. sen planerar jag att byta kläder, till vita byxor och någon vit tröja/linne sen under kvällen. i kyrkan får ju tärnan hålla koll på den
    :P 
  • filibustern

Lollo92: oj så fin klänning! och fullständigt ÄLSKAR omgivningen! sånna där bilder vill jag att vi ska ha när vi gifter oss! ska ha skogstema så jag försöker klura ut vart man kan ta kort. :P 

• filibustern
    Lollo92 skrev 2014-07-18 18:27:47 följande:
    Detta var precis bakom kyrkan, så vi slapp åka iväg :)
    underbart!
  • filibustern
    Anettem skrev 2014-08-20 09:45:32 följande:

Inte den bästa bilden, men jag fick äntligen min blivande make att förstå att klänningen skulle luftas på min kropp en sväng. ;)

mycket fin på dig! :)
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D