karanfil skrev 2014-09-13 08:35:08 följande:
Ni blev alltså nöjda med beställningen från Suitopia? Min man hade världens problem och det hela slutade med att han lämnade in kostymen och fick pengarna tillbaka bara 1½ vecka innan bröllopet! Då hade vi redan tjafsat om rabatt, de hade gjort ändringar osv, men den var helt enkelt felsydd från början
Häftig klänning du hade, btw!! Bra idé med att kunna ta av släpet sådär, snyggt.
Jag var ju lite osäker, eftersom jag läst här att det har varit problem, men jag hade också läst att de hade bytt något i processen förra sommaren och det verkade som att alla som beställt sedan dess blivit nöjda. Och så ville han ju ha en frockcoat och då var inte valmöjligheterna lika många, men för vår del gick det ju väldigt bra. Dessutom kunde vi skicka iväg eget tyg att få västen uppsydd i, även om det kostade bra mycket mer så slapp mor och jag sy den också för att få rätt färger. Sen var det fortfarande lite nervöst för mig, för jag hade inte sett honom i sina kläder innan bröllopet, utan fick lita på våra familjer som sade att han skulle bli så stilig. Och det hade de ju rätt i
Tack! Jag älskar att dansa, så på något vis var jag ju tvungen att lösa problemet med ett släp som skulle vara i vägen och det där med en knapp på rumpan eller en ögla runt handleden för att hålla upp släpet är jag inte så förtjust i.