• karanfil

Visa DIN brudklänning! :D

Kattugglan skrev 2014-09-10 12:34:48 följande:

Nu har jag äntligen kommit mig för att ladda upp lite bilder från vårt fina bröllop den 16/8. Bilderna är tagna av vår fotograf Jonatan Sjölin.
    Jag och min mor hjälptes åt att sy min klänning. Det tog sin tid, bl.a. för att jag först sydde korsetten jag hade under, men det var definitivt värt det; jag är supernöjd! Släpet togs av och ytterkjolens veck släpptes ut till dansen. Min tärna sydde sin klänning själv, med lite hjälp från mig. Jag gjorde hennes coiffe (hårprydnad), men beställde min krona av Kronbruden. Makens kläder beställde vi från Suitopia och det är samma tyg i hans och marskalkens väst som i tärnans klänning och min rosett.

Ni blev alltså nöjda med beställningen från Suitopia? Min man hade världens problem och det hela slutade med att han lämnade in kostymen och fick pengarna tillbaka bara 1½ vecka innan bröllopet! Då hade vi redan tjafsat om rabatt, de hade gjort ändringar osv, men den var helt enkelt felsydd från början Rynkar på näsan

Häftig klänning du hade, btw!! Bra idé med att kunna ta av släpet sådär, snyggt.
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D