• Imke1977

Visa DIN brudklänning! :D

Jag måste bara säga att jag älskar den här tråden! Att få se alla i sina klänningar och alla är såååå vackra  Blir glad när jag tittar på alla bilder

• Imke1977
    Lillis82 skrev 2012-04-19 10:17:30 följande:
    Här är jag i min klänning Glad släpet är lite längre och syns inte så bra på den här bilden.. men man ser lite av ryggen i spegeln bakom. Just nu är den lite stor.. skall sys in ca 3-5 cm i midjan.. Va tycker ni?

Jag tycker den var otroligt vacker Satt jättefint på dig
  • Imke1977
    nrkpgbrud skrev 2012-05-19 09:53:01 följande:
    Här har ni lilla mig i min klänningen på den stora dagen förra veckan ;)

WOW va vacker du va!!! Det lyser om dig   Och vilken underbar bukett
  • Imke1977
    Doofie skrev 2012-05-20 16:30:56 följande:
    Igår var jag och provade brudklänningar till vårt vinterbröllop 2013, tänkte bara prova och sen beställa senare på nätet... En spetsdröm hade jag siktet inställt på helt och fullt. Men sen tog jag på mig denna och tänkte bara: men oj, wow! Kände mig som en kejsarinna, eller drottning.
    (Om ni undrar varför jag hela tiden står med händerna bakom ryggen så är det för att den är för stor och ska sys in ;)

Vilken superhäftig klänning!
  • Imke1977
    memelie skrev 2012-05-22 17:26:23 följande:
    Denna klänning ska jag ha på vår dag! Ska dock lägga ner lite mer tid och noggrannhet på snörningen bak, se till att den sitter rakt och inte är så där knövlig osv. Ni fattar.

Jösses vilken underbar klänning
  • Imke1977
    FruSSE skrev 2012-05-23 21:51:11 följande:
    Idag var det äntligen dags att få prova MIN klänning. Som jag har längtat! Och efter att kunna posta den här, i min favorittråd :D (ansiktet fastnade inte på bild idag dock :P Vågade inte ha smink på mig när jag provade den, haha!)

Men nu behöver jag hjälp att tycka! Med eller utan axelband? Bolero eller sån där "spetstop" över? Större underkjol? (Jag står på en pall på bilden så det är därför den ser lite svävande ut).
    Tyvärr fick jag ingen bra bild på klänningen bakifrån, men där finns i alla fall en stor rosett (klänningen heter "Justin Alexander 8502" så om ni är nyfikna och orkar så finns bilder på rosetten på google).
    Give me your thoughts, please! :D
    WOW till dig med Jösses, den satt verkligen bra på dig Jag tycker nog oxå utan axelband men ingen större underkjol. Tycker det blir mer elegant när man har axelbandslöst. Men du ska naturligtvis ha precis som du känner själv
  • Imke1977
    2 0 1 2 skrev 2012-06-04 11:40:45 följande:
    Underbart fint! Jag älskar din klänning men det har jag en redan, däremot tänkte jag på din frisyr! Hade tänkt mig något liknande, du råkar inte ha fler bilder på håret?
    Jo det har jag faktiskt. ett par stycken

• Imke1977

Jag hade en frisör som gjorde allt på mig. Och hon gjorde lockarna med locktång. Hade i någon slags grejs i håret först och sen en maaaaaaassa sprey. Höll HUR bra som helst hela kvällen

• Imke1977
    Vensku skrev 2012-06-04 21:07:20 följande:

Så här såg det ut när vi gifte oss förra lördagen.. väntar med spänning på att få se bilderna fotografen tog..
    Wow va fina ni är! Gillar din frisyr och klänningen supermycket.
  • Imke1977
    Goabullen skrev 2012-06-05 15:03:35 följande:

Här kommer min klänning som jag ska ha på min dag! Den är lite lång och ska sys upp bara
    Eller jag är 95% säker Har en till klänning hemma så jag velar lite Eventuellt har jag denna på vigseln och den andra på festen - får se

Jag tycker du va oerhört vacker i den här klänningen
  • Imke1977
    KhiraLii skrev 2012-06-14 14:10:59 följande:

Jag bara gapar och säger WOW!!!! Den var som gjord för dig. Va underbart vackra ni är
  • Imke1977
    Josefina skrev 2012-07-04 07:25:58 följande:
    Nu har min klänning äntligen anlänt och jag provade den i måndags, den känns som en dröm men biträdet tycker att den behöver läggas upp och sys in en aning vid höft och byst.. Vad tycker ni?? (det finns ca 5 centimeter) Kan ju vara skönt om den inte sitter åt för mycket heller, man ska ju liksom ha det gött ett helt dygn i klänningen. Men kanske ska ta med den till en skräddare å få en second opinion ;)

Just det, vad tycker ni om idén att ha ett champagne-färgat band i midjan??

Den där klänningen ska du inte pimpa med något band i midjan. Den är otroligt vacker som den är. Personligen tycker jag det blir för mycket. Men såklart ska du göra som du själv känner känns bäst
    Det brukar kännas skönt om inte klänningen sitter som ett korvskinn. Men 5 cm kanske hon kan sy in lite iallafall
  • Imke1977
    Lillan skrev 2012-07-05 23:45:21 följande:

Äntligen har jag fått visa upp min klänning! :)

Jättefin! Men oj, vart gifte ni er?
  • Imke1977
    1700tal skrev 2012-09-20 21:48:11 följande:

Mäh, hade ju inte lagt in några bilder efter bröllopet... Så gör det nu, klänningen in action liksom. Värsta egotrippen nu :

Helt allvarligt. Det där är den absolut vackraste klänningen jag sett i hela mitt liv! Och herregud va vacker du var i den kvinna! Får man se ut sådär!
  • Imke1977

Åhh sitter och tittar på alla underbara ljuvliga klänningar och önskar att jag fick gifta mig en gång till. OJ vad vackra ni är tjejer! Ni har något helt underbart och fantastiskt framför er

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D