Inlägg från: mariajernberg |Visa alla inlägg
  • mariajernberg

Visa DIN brudklänning! :D

Pernillaaa skrev 2012-03-31 11:22:36 följande:

Haha usch ja !
    Jag är glad att jag slipper bry mig om middagen och festen iaf. Det får värdparet sköta om. Så där är ju ett STORT bekymmer mindre ;).

Sen ska vi börja flytta nu veckan efter påsk så då kommer säkert hälften utav alla grejer försvinna och man glömmer av grejer.

Så skönt! Här hemma är de vi själva som grejar men så ska vi inte ha någon avancerad mat heller.

Oj flytt mitt i allt, ja det är alltid spännande :) hålla bara reda på bröllopskläderna så löser sig nog det andra haha

• mariajernberg
    bridetobe2013 skrev 2012-03-31 19:36:19 följande:
    Jag betalar 3500:- för min klänning inkl omsömnad. Den var på tok för liten och gick inte att lägga ut den så mkt så dom ska sy ut det som går, göra om ryggen till snörning med platta bakom istället för dragkedja. Vart bor du?
    1/6 2012

De funderade på att sätta snörning i ryggen på den jag gillade först, men den skulle de inte gå att sy ut sen iaf så därför blev det inte den.

Men det finns väl någon mening med de å kanske :)

Klänningen jag ska ha nu ska de också ändra om lite åt det hållet jag vill. Ska vänta ett tag till innan vi bestämmer åt vilket håll den ska sys.

Men på den är det snörning i ryggen och det känns så bra. Då har man ju lite å spela på :)

• mariajernberg
    mariajernberg skrev 2012-03-31 20:11:41 följande:

De funderade på att sätta snörning i ryggen på den jag gillade först, men den skulle de inte gå att sy ut sen iaf så därför blev det inte den.

Men det finns väl någon mening med de å kanske :)

Klänningen jag ska ha nu ska de också ändra om lite åt det hållet jag vill. Ska vänta ett tag till innan vi bestämmer åt vilket håll den ska sys.

Men på den är det snörning i ryggen och det känns så bra. Då har man ju lite å spela på :)

Ååå glömde ju svara. i dalarna bor jag. du då?
  • mariajernberg

Det är la bara att fortsätta visa sina klänningar. jag väntar på att fler ska komma in!!!!

jag är lika nyfiken som alla andra, så fort de kommer in en klänning så kommer disskusionen att handla om de.

Är inte meningen att ta över någon tråd, men jag tänker svara när folk frågar mig.

• mariajernberg

För att ta tillbaka lite klänningar i tråden, så såg jag den här här inne som jag tycker är otroligt vacker. Vill också haaaaa

Imke1977 skrev 2012-03-21 08:36:21 följande:

Här är min Romatica Pure klänning. Älskade den när jag hittade den första gången. Nu har jag jättesvårt att tycka att jag är fin i den..... Men jag måste nog prova den mer ordentligt med riktiga underkläder och underkjol för att bli helt nöjd kanske. Hoppas jag.... hihi

• mariajernberg

Jag tycker den är jätte fin!

LiveForever skrev 2012-04-01 22:16:23 följande:
    Puff puff :)
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • mariajernberg
    Cattis77 skrev 2012-04-08 11:39:57 följande:
    Här kommer min klänning...jag är en storlek 46, så en "big size bride" eller vad man nu vill kalla det....känns lite surt att man inte lyckats gå ned någonting, men ja ja...(suckar), det får bli som det blir.

Din klänning är super fin!!! Du ser inte alls större ut, du ser jätte fin ut. Önskar att det hade funnits en sån klänning när jag var och provade.
  • mariajernberg

Du är jätte fin i din klänning!!! :)

Å ju mer klänningar jag ser, ju mer ångest börjar jag få över min egen

camillaasell skrev 2012-04-19 10:48:04 följande:

Här är min klänning :)
  • mariajernberg
    Cicci90 skrev 2012-04-24 12:24:01 följande:
    Fast jag tycker att du är jättefin i din klänning också mariajernberg! Du har en vacker klänning, precis som alla andra :D
    Tack så mycket Det kanske känns bättre sen när håret är fixat å man är sminkad och sånt, jag hoppas det iaf :)
  • mariajernberg
    Green skrev 2012-04-24 20:47:13 följande:

mariajernberg: har inte läst hela tråden så någon annan kanske redan har sagt det men....

ett par bredare axelband hade nog gjort mycket på klänningen. Kan dom inte ordna det där du hyr den?
    Kanske en tunn sjal över axlarna som du draperar lite snyggt så att den bara ligger som tex en halterneck ringning?
    Shit vad jag är dålig på att förklara vad jag menar Obestämd

Annars tycker jag att den är jättefin !

Jag har blivit rådd (hur säger man) här inne att slopa axelbanden helt, så det kommer jag troligtvis att göra. De smala axelbanden kan man plocka av och på som man vill så jag har inte frågat affären om nå andra. har inte tänkt på det.

En sjal eller vad det nu heter kommer det definitivt att bli, annars känner jag mig så naken :)

Dock så har jag rätt så långt hår så jag kommer att ha lite hår grejer ner för axlarna så att det inte ser så naket ut.

Tack så mycket :)

• mariajernberg

Jätte fin! du kommer att se ut som en prinsessa på eran stora dag! :)

Tveket skrev 2012-04-25 10:27:44 följande:
    Det här är min klänning, dock något skrynklig. Underkjolen ska vara lite mindre på bröllopet. Kommer ha en kort slöja och en tiara och kanske ett diskret halsband...

• mariajernberg

Här är en bild på min klänning som jag hade den 14/7 när vi gifte oss :)
    Inte den bästa bilden direkt, men det var den jag fick fram just nu.
    Från början var det meningen att jag skulle ha en annan klänning som jag lagt ut här, men den kändes inge bra så denna blev det i stället.

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D