• Chicita

Visa DIN brudklänning! :D

mirre01 skrev 2013-01-29 17:33:09 följande:
    hur löser ni det som har långt släp på kvällen ? min har inte ens nån upphägning man kan sötta runt armen och att ha ett släp efter sig hela dagen blir nog ingen höjdare
    Nu hade jag inget släp så jag behövde inte lösa det.
    Men har du kollat om du har några "lösa snören" ungefär i rump- och lårhöjd på insidan? Eller om det finns någon fastsydd knapp och en ögla på utsidan av släpet (då är dom rätt dolda).
    Det är nämligen upphängningsanordningar.
    Om det inte finns så är det lätt att fixa.

Googla "bustle weddingdress" så kan du hitta youtubeinstruktioner på hur man gör Glad 
  • Chicita
    After8years skrev 2013-02-04 11:00:45 följande:
    Denna klänning provade jag den 21 Januari på Idéskrädderiet i Växjö och blev så förälskad. Tyvärr va priset inte vad vi tänkt oss så jag började leta runt efter allternativ, då jag av en slump kollade blocket och fann Min Älskade klänning, i Min storlek för halva priset Skrattande Lycklig är bara förnamnet.
    Så denna ljuvliga klänning blir det för mig på vår bröllopsdag den 24 Augusti. Lägger upp bild med mig i den så fort jag hämtat hem den Flört
    Jag förstår att du är ivrig på att visa upp klännigen.
    Men det hade varit bättre om du väntat (i den här tråden i alla fall,det finns ju andra där man kan visa upp vilken klänning man ska ha).
    Här inne vill vi ju se hur klänningarna ser ut på er.
  • Chicita
    Madame B2B skrev 2013-02-04 19:05:30 följande:
    Hurra! Äntligen gick det att posta en bild. Har försökt tidigare, men det har inte fungerat. Här kommer i alla fall den klänning som jag ska ha den 13e juli. Åh, vad jag längtar!
    Vad snyggt. Vilken figur du har Solig
  • Chicita
    Tilda93 skrev 2013-02-06 16:49:08 följande:
    Klänningen utan underkjol , med skor och snörad ( med en annan slöja än vad jag kanske ska ha)
    Klänningen med underkjol, fast utan skor och inte snörad.
    Jättefin. Jag gillar färg i klänningarna Solig

Ja ni andra är fina också så klart Glad
  • Chicita
    LindaCalle skrev 2013-02-20 21:12:25 följande:
    Efter Impressions inlagda bild (oh my god så snygg och så bra den sitter) så vågar kag knappt lägga in, men gör det ändå. ;)

Köpt begagnad för 1500 kr, och ska sys om nertill så att skorna kommer att synas, om det går.
    Lägger in bild där den är sjysst snörad baktill, dock sitter den bättre när den är snörad ända in, men hoppas hitta nån som kan sy in den snyggt. :)
    Tyck gärna till!
    Jättefin. Den kommer bli bra när du har fått den omsydd Glad
  • Chicita
    Larssonmaria86 skrev 2013-02-25 21:19:34 följande:
    Alvstina: Så fin den var :) Satt perfekt! Men jag bara undrar (då jag tänkt mig en liknande klänning) hur gör man på festen med släpet? Kan man hänga upp den på något sätt?
    Googla "Bustle weddingdress" så får du se ett alternativ hur man kan gör Glad
  • Chicita
    Mandala skrev 2013-03-04 12:11:55 följande:
    Jag har lite funderingar kring min klänning, om "jag" ska sy om den lite eller ändra lite. När jag provade den sa hon som jobbade i butiken att man kan ändra så den inte är rak över bysten utan går ner lite. Vad tycker ni? Blomman, ska jag minska den/ta bort den, eller låta den vara kvar? 
    Jag skulle behålla den raka ringningen.
    Klänningen ser ut att vara rätt strukturerad (alltså nästan lite som en riktig korsett) så då tycker jag att det är snyggast när den är rakt över bysten.
    Blomman skulle jag tagit bort. Eller flyttat ner till din vänstra höft (eller tja den till höger i bild där du har draperingen) 
  • Chicita
    Kaffegrus skrev 2013-04-05 21:14:06 följande:
    Och jag går emot daniiel för ovanlighetens skull. Flört
    Jag har aldrig gillat dom där som ser ut som halvsmält mjukglass eller (som vissa förklarar det) som ett duntäcke som man har knölat ihop i fotänden.
    Jag tycker att den ser väldigt tung ut på dig (ettan alltså). Den liksom tynger ner dig runt fötterna.

Tvåan ser också rätt kraftig och tung ut men inte på samma sätt. Där ser det mer ut som ett stabilt och dyrt tyg istället som att klänningen håller på att rinna av dig och har samlats i en hög runt fötterna...

Alltså det är min tanke när jag ser den modellen på klänning och därför känner ju jag att det är klart att du ska byta klänning. Tungan ute 
    Men alltså rent generellt så är det inget fel på den klänningen du har.
    Frågan är varför du har snöat in på att ha en annan klänning när du redan har en.
    Nu när du har gjort det, kommer du att nöja dig med den du har eftersom du gillar den. Eller kommer du hela tiden gå och fundera på om det hade varit bättre med den andra klänningen och därför inte riktigt kunna njuta av den du har?
    Har du råd att köpa den andra också och fundera in i det sista på vilken det blir, så är det det du ska göra tycker jag. 
  • Chicita

Hoppsan, jag missade ju ett par ord mitt i Förvånad

Där ser det mer ut som ett stabilt och dyrt tyg istället för att som om klänningen håller på att rinna av dig och har samlats i en hög runt fötterna...

Men det hoppas jag att ni förstod ändå Flört 

Ja om det är något som inte känns rätt även om man älskar klänningen själv. Tja då kanske man ska lyssna på magkänslan så man slipper gå och ångra sig i efterhand... 

• Chicita

Det viktigaste är att den där klänningen du kommer att ha på dig är något du känner att du kan stå för, att den representerar dig.
    Inte att den representerar dig i morgon eller om 15 år. Utan i dag. Din smak och vem du är i dag.

Den där tribaltatueringen skulle du nog fortfarande älska om den var riktigt genomtänkt och ritad för att passa just dig. För den representerar ju en stund i livet då du ville ha den. Det är ett minne...
    Jag har en kossa tatuerad på benet. Jag har ritat den själv och jag har in i minsta detalj tänkt igenom hur jag ska kunna stå för den även i framtiden.
    Det var nog 15 år sen som jag tatuerade in den. Och jag älskar den fortfarande för den påminner mig om allt det jag ville att den skulle påminna mig om Glad 

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D