Kaffegrus skrev 2013-04-05 21:14:06 följande:
Och jag går emot daniiel för ovanlighetens skull.
Jag har aldrig gillat dom där som ser ut som halvsmält mjukglass eller (som vissa förklarar det) som ett duntäcke som man har knölat ihop i fotänden.
Jag tycker att den ser väldigt tung ut på dig (ettan alltså). Den liksom tynger ner dig runt fötterna.
Tvåan ser också rätt kraftig och tung ut men inte på samma sätt. Där ser det mer ut som ett stabilt och dyrt tyg istället som att klänningen håller på att rinna av dig och har samlats i en hög runt fötterna...
Alltså det är
min tanke när jag ser den modellen på klänning och därför känner ju jag att det är klart att du ska byta klänning.
Men alltså rent generellt så är det inget fel på den klänningen du har.
Frågan är varför du har snöat in på att ha en annan klänning när du redan har en.
Nu när du har gjort det, kommer du att nöja dig med den du har eftersom du gillar den. Eller kommer du hela tiden gå och fundera på om det hade varit bättre med den andra klänningen och därför inte riktigt kunna njuta av den du har?
Har du råd att köpa den andra också och fundera in i det sista på vilken det blir, så är det det du ska göra tycker jag.