• Chicita

Visa DIN brudklänning! :D

sanmal skrev 2012-06-01 21:53:10 följande:
    Så kul att höra från någon heeeelt annan än mor min och m2b, dem litar man ju inte riktigt på, haha! Tungan ute

Tack så mycket Skrattande
    Ja den här tråden är en riktig egoboost...
    Stort tack till daniiel som startade den Skrattande 
  • Chicita
    gbg2012 skrev 2012-06-03 18:48:53 följande:
    I väntan på bättre bilder så är detta från gårdagen!! 

Fick en underbar dag, så mycket bättre än väntat! Ingen munherpes och sol, sååå lycklig!!! =)

Brudklänningen är en aspera.  
    Grattis Solig
    Vad fina ni var
  • Chicita
    Oslomyran skrev 2012-06-03 19:24:14 följande:

Jättefin Glad
    Den där modellen verkar vara populär. Och jag kan förstå det...
  • Chicita

Vilken fin klänning Goabullen Solig
    Vad är det för den andra klänning du funderar på?

Den där boleron såg ju ut som om den var gjord för klänningen m2012 Glad 

• Chicita
    m2012 skrev 2012-06-05 15:16:39 följande:
    Visst gjorde den :) Den kom hem 1 vecka innan bröllopet och jag hann inte prova den ihop med klänningen för än bröllopsdagen så det var ett lyckat köp!
    Härligt när bitarna bara faller på plats sådär Glad
  • Chicita

Jag håller nog med om att den första passar bäst till temat Goabullen.
    Hur tror du den andra känns att sitta i (med utsmyckningen på ryggen) en hel kväll? 

Om jag var som du så skulle jag ta med den andra. Men inte bestämma mig för att byta om förrän där och då. Alltså om du får ett infall "nej nu byter jag klänning" så har du möjligheten att göra det. Men att du satsar på att ha den första hela kvällen... Glad 

• Chicita
    Goabullen släpet på vintageklänningen går säkert att knyta upp.
    Fäst en bit bomullsband i rumphöjd (eller kanske två, ett under varje skinka så att säga Flört 

En bit längre ner fäster du två band till, rakt under dom första.
    När du knyter ihop banden så lyfter du effektivt upp släpet men utan att gå miste om den vackra spetskanten längst ner

Jag tänkte mest på om blomman skulle vara obekväm att ha på ryggen när du satt alltså om du har den på middagen då du ska sitta länge och kunna luta dig skönt mot ryggstödet.
    Och obekvämt kan ju vara dels att du spänner dig för att du inte vill skrynkla till eller pressa blomman mellan rygg och ryggstöd. Men också att det känns som om du har en puckel på ryggen... 
  • Chicita
    Goabullen skrev 2012-06-05 16:09:52 följande:
    Ja det var ju en bra idé att knyta upp det! Får prata med sömmerskan som ska sy upp klänningen

Ja det kan ju vara något som tar emot vid ryggstödet men jag ser inte det som ett problem Om man vill vara fin får man lida pin.. Och den är såå fin! Kan säga att jag är kär! Men det lutar nog att det blir den andra ändå så då gör det inget Har ju ett angenämt problem med två klänningar
    Ja hellre två klänningar som man har svårt att välja mellan - än två klänningar men man vill inte ha någon av dom (som några stackare kämpar med här).
    Vilken klänning du än väljer eller om du byter om så kommer du att vara jättefin Solig 
  • Chicita
    Pernillaaa skrev 2012-06-06 15:54:23 följande:

Äntligen kom bilden med!
    En förhandstitt efter sista besöket hos sömmerskan. Den är nålad och inte riktigt klar ännu men är säker på att den kommer att bli kanoners :)

Snart är det dags för oss!

Jättefin Glad
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D