• veronym

Borgerlig vigsel - Brudbukett?

Kommer att gifta oss borgerligt i sommar med en enkel ceremoni, bröllopsbilderna kommer att tas efteråt. Skulle gärna vilja ha en brudbukett till fotograferingen, men kan ej bestämma mig för hurudan. Enkel och rätt så blygsam skall den i alla fall vara. 
    Har ni några bilder på Era "borgerliga brudbuketter"? 

• Svar på tråden Borgerlig vigsel - Brudbukett?
  • lordoz

Jag ska gifta mig borgerligt i den lokalen där festen ska vara.

Min bröllopsbukett kommer vara väldigt enkel - 3 röda rosor!! (möjligen med lite brudslöja och grönt till).

• Smulan

Vi ska gifta oss i sommar och jag vill ha nån blomma för kortens skull Vi gifter oss också borgerligt och i smyg så det är inget påkostat alls vi har "vanliga" kläder och vigsel ringar. Jag hade tänkt mig typ bara en stor ros eller som lordoz tre st. Det ska vara billigt och enkelt men fint ;)

• Blivande fru B

Ska också gifta oss borgerligt i juni,tänkte först bara ha 3 kallor som jag tänkte binda själv men har ångrat mig. jag ska istället ha en vit handväska i läder. 
    Men kallor är en väldigt vacker & enkel/stilren blomma :)

• Mickan

Jag har själv gjort en liknande bukett av swarowski kristaller som denna:

I min bukett har jag dock blandat vita, lila och duvblå kristaller. Beställde dessa från USA via Ebay - blev billigare än att köpa från Sverige. Det gick åt ca 4500 kristaller som jag trädde på lite stadigare metalltråd köpt i en hobbyaffär. "Stammarna" (dvs. metalltrådarna under buketten) har jag gömt under några lager av vitt brett satinband (10meter). Att trä på kristallpärlorna och forma buketten tog mig ca 6 timmar alltsammans. Denna bukett är ju evig och kommer att efter vigseln stå som dekoration i vardagsrummet. 

Annars kan jag tipsa om hur man själv gör en enkel bröllopsbukett:
    Köp rosor i två olika färger och bind dessa med hjälp ut av floristtejp till en enkel rund bukett. Kostar inte skjortan, är enkel att göra (har själv gjort ett annat bröllop ett par timmar innan själva bröllopet) och är vacker i all sin enkelhet. 

• sofiesbrollop

Jag gifter mig borgerligt nu i juni och tänkte ha en bukett. Det blir väldigt enkelt och totalt blir vi 11 personer men vill ändå ha en. Det blir fint på fotona med en bukett. Jag beställde en med olika sorters rosor och någon annan blomma som jag inte kommer ihåg namnet på. Den kommer inte att kosta mer än 400:-, förhoppningsvis billigare.

• lordoz

Har nu läst mig till att 10 blommor betyder "vill du gifta dig med mig?", så kommer nog satsa på 10 röda rosor i min bukett istället för 3.. (om ekonomin tillåter det). :)

• Smulan

Har nu beställt en bukett hos floristen och det blev lite mer än jag hade tänkt men jag tror jag kommer blir super nöjd. Jag beställde rosa rosor, gröna nejlikor, ormbunke, rosa asilben (om de är fina) och eller brudslöja. Kommer bli jätte fint. Sen bad jag om en enkel bindning inga band eller sånt....det fixar jag själv. Jag har köpt ett svart satinband som jag ska vira runt stjälkarna och sedan sätta fast med vita floristnålar som jag köpte på webshop.se hade jag sett den tidigare så hade jag satt ihop buketten helt själv men nu vart den ju redan beställd ;) Detta går på ca 500 kr men inte mer lovade de!

• helhel

Vi gifte oss i lördags, borgerligt på Gotland (minisemester) o hemlig vigsel. Jag hade plockat liljekonvaljer som jag band ett fint spetsband runt. Enkelt som jag ville ha det;) Det är min favoritblomma och valde tiden till bröllopet mycket av blommorna. OM de inte skulle ha kommit upp el blommat ut var alternativet att binda en bukett av enbart brudslöja med spetsband runt bara...

• Picnick i det gröna

Jag har en tanke om att plocka ängsblommor, beroende på vad som blommar det datumet vi ska sätta. Annars tänkte jag göra som första förslaget: Köpa en liten nätt bukett i nån affär :) Har också alltid blivit nöjd när jag har gjort så vid andra tillställningar!

• ajmb

Jag kommer att satsa på en mindre bukett med vita rosor med humle. Vi har massor med humle som växer på tomten och jag gillar dess klängighet.

Går emot traditioner och har inte en vit klänning utan färgen är green/blue petrol så rosorna kommer att bli jättefina till.

Lycka till :)

Svar på tråden Borgerlig vigsel - Brudbukett?