Lite inspiration kanske :)
augustibrud.bloggplatsen.se/2012/03/02/7452608-marint/
augustibrud.bloggplatsen.se/2012/01/27/7193141-to-a-tropical-beach/
Jag vet inte exakt hur ni tänkt er, för man associerar ju olika när man tänker skärgård/hav, men när min pappa fyllde 50år, så hade vi marint tema på hans fest. Han har alltid älskat havet och vi har sommarstugan ute på en egen liten ö. Festen hölls i båtklubbens stuga och självklart var temafärgen marinblått. Det var dock vinter, så vi hade även lite silver och vitt. Jag gjorde bordsdekorationerna, i form av lite snäckor och vackra vita stenar (istället för sådan konfetti och "diamanter" som vissa har), samt små segelbåtar som placeringskort, namnet stod på seglet. Jag använde mig av vita rosor, granris (för det var vinter och växte just utanför), snäckor som jag limmat på såna tunna grillpinnar och flöten till blomsterarrangemang till borden. Under bordsdekorationerna skulle man ju kunna ha speglar, för då tänker iaf jag på kopplingen till ett spegelblankt hav :)
Många har ju blomsterbåge, ballongbåge eller något upphängt bakom brudparet. Varför inte ta en livboj och skriva era namn på och hänga upp? Ni kanske namnge de olika borden efter öar i skärgården? Kalla maträtterna för något som ni kopplar till skärgården/havet? Ha strandvass i brudbuketten?
Som i den övre länken, så tycker jag också att det är de små detaljer, som ankaret på brudbuketten som gör det. Jag tycker dessutom att den inbjudningen, med en fyr, är otroligt vacker. I andra länken tycker jag tårtan, den vita nere till vänster, är väldigt fin om man även vill få in tårtan i temat.