• Chicita

Hårfärgs- och frisyrhjälp önskas!

Jag skulle satsa på en pagefrisyr som är lite längre, kanske osymetrisk också - längre fram än bak (tänk Victoria Beckham men lite längre)

Att ha en frisyr som är rak och hänger på sidorna av ansiktet gör ett runt ansikte smalare i och med att man "kapar av sidorna" på det.
    Och med en lite längre framkant så kan man lätt sätta upp luggen med ett spänne och på så sätt variera frisyren.
    Det krävs inget vardagsfix annat än att borsta håret och möjligtvis sätta upp med ett spänne eller ett diadem. Men om man vill så kan man plattånga det och få en riktigt slät, fin och "polerad" partyfrisyr. Funkar också att göra andra tillfälliga grejer med (locka, våga, krusa) för variation...

För att få bort det röda... tja bra fråga...
    Jag vet att om man precis färgat och det blir för rött så kan man tvätta håret i äppelcidervinäger men det funkar knappast på en färg som verkligen bitit sig fast. 

• Chicita
    daniiel skrev 2012-03-21 12:29:26 följande:
    Haha ja, jag var lite rädd för att det i stort sett bara/främst är den där pagefrisyren som kan passa. Det är nämligen så att både min mormor och mamma har sådan frisyr, med lite variationer, och jag är lite motvillig till att se exakt likadan ut som dom :P

Hm. Nja, då funkar det nog inte, attans! Det var ju jättelängesedan jag färgade rött, över ett år sedan, men det dör röda vill verkligen inte gå bort. Jag tänkte varje gång jag färgar rött att "Ska jag verkligen?", för jag vet ju att det är svårt att bli av med, tyvärr.
    haha... ja tyvärr men den är ju rätt smickrande Flört
    Jag vågar inte klippa av mig mitt långa hår, men jag har funderat många gånger på det och då kommit fram till att det nog skulle vara bästa frisyren för mig också i så fall.
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-03-21 14:53:48 följande:
     Jag tycker det är jättetråkigt att hålla på med hår och smink och liknande, jag sover hellre en timma längre på morgonen då :P
    Då är vi tre Flört

Jag flätar det, det är enklast när man sitter på håret annars...
    Och så åker det i en toning eller ibland färg när andan faller på men där går gränsen sen 
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-03-21 15:44:46 följande:
    Haha skönt att höra att man inte är ensam :) Jag tycker de flesta tjejer verkar stå framför spegeln i flera timmar varje dag. Hur hinner och orkar man locka håret varje morgon tex? När jag gör det tar det typ en timma.

Jamen just ja, du har så pass långt hår :) Har du sparat ut det väldigt länge?
    Ja jag kan tycka att det är jobbigt att borsta håret ibland om jag bara ska vara hemma. så då svänger man ju bara ihop en knut och stoppar en chinapinne i istället Tungan ute

Jag vet inte... Jag har alltid haft långt hår, har liksom inte bestämt att jag ska ha långt och börjat spara. Men eftersom det växer fortare än jag klipper så blir det ju längre och längre. Hade kanske vid skulderbladen nånstans när jag gick på högstadiet men det har aldrig varit ett medvetet beslut att "spara till långt" Glad
    ElinFalk85 skrev 2012-03-21 15:59:10 följande:
    .
    jag har alltid i en bra inpackning i hela håret i minst 1 h efter att jag har färgat. gärna 2 timmar.
    ett hett tips.
    Vet du om att inpackning (om det inte är den som kommer med färgen) drar ur färg ur håret och gör den mindre framträdande? 
    Det är ett känt knep att om färgen blir för intensiv så slänger man i balsam eller inpackning och låter det sitta länge... 
  • Chicita
    ElinFalk85 skrev 2012-03-21 16:46:17 följande:
    jo jag vet, det där med inpackningen alltså, men mitt hår är väldigt sprött och trött :P. dessutom brukar mitt hår alltid ha lite färgrester kvar som försvinner med tvätt de två första veckorna.  men jo visst vet jag att det drar ur färg ur håret.  nu när jag har det cchokladbrunt, vilket är en ton mörkare än mig egen hårfärg så behöver jag inte färga så ofta varannan månad typ. och jag har inpackningar i håret 2ggr i veckan i 1-1,5 h per gång.
    men men hår är ju inidivider precis som oss....kanske... ;)
    Ok, vad som än funkar för dig är ju bra för din skull Glad

Men nu tänkte jag mer allmänt. Så att ingen slänger i inpackning och sen blir jättebesviken för att färgen inte tog så bra...
Svar på tråden Hårfärgs- och frisyrhjälp önskas!