• Willow

Hårfärgs- och frisyrhjälp önskas!

Vad jag sett pa bild, fran visa DIN klanning traden - du var jatte fin i din klanning och det haret tycker jag!
    Men kanske prova en ljusare nyans an den morkbruna/svarta fargen som omvaxling, kanske mer kastanjebrun eller nat i den stilen och kanske lite kortare, strax nedanfor axlarna, halvlangt liksom. Personligen tycker jag det ar lattare att ha langt har an kort, for kort har behover stylas och langt/halvlangt behover ju egentligen bara borstas (oftast iaf) och du kan fortfarande bara satta upp i tofs eller hastsvans dem dagar man behover det ur vagen - vilket jag kan tanka behovs nar man har smabarn. Och du har fortfarande alternativet till att gora nat lite finare om man vill piffa till sig lite grann
    Sjalv ar jag blond, sa vet inte hur det funkar med brunt har, sa jag har tyvarr inga tips pa hur man far bort en harfarg... savida det inte gar att bara farga over det?

• Willow
    daniiel skrev 2012-03-21 12:52:21 följande:
    Tack :) Ja, som jag skrev i TS, så skulle jag vilja ha en mellanbrun färg. Inte mörkbrun/svart, som jag har nu, med rött i. Jag vill inte ha en typ kastanjebrun färg, eftersom de är så pass mkt rött i en sådan färg. Helst vill jag bli av med de röda nyanserna helt, men det är tyvärr svårt. Ja, jag skulle ju kunna behålla håret som det är, det är inte jättelångt, men de dagarna jag bara har utsläppt hår, så tycker jag inte att jag passar så bra i det. Jag passar inte så bra i helt uppsatt heller, så ser man verkligen hur klotrunt ansiktet är :P haha Även om det, som du säger, är praktiskt ibland med uppsatt :)
    Men oh jag ar ju hel snurrig och blandar om namnen, tankte fel, jag menade hasselnotsbrun inte kastanj! Sorry! Haller med Sara, det var mer sa jag tankte i mitt huvud men kunde liksom inte fa ut det i ord  tankte skriva att det kan bli bra fint med lugg, lite formad,  for en lugg kan rama in ett ansikte valdigt fint!
Svar på tråden Hårfärgs- och frisyrhjälp önskas!