Inlägg från: ElinFalk85 |Visa alla inlägg
  • ElinFalk85

Hårfärgs- och frisyrhjälp önskas!

jag är ingen utbildad frisör men har hållit på och färga, bleka fixa och trixa i snart 13 år med mitt hår =).
    frisyr håller jag med dom andra.
    om du vill ha en ljusare färg och ha bort det röda så är mitt enda tips att bleka :(.
    om du har utväxt från den färgen som resten av håret är så bör du först färga utväxten i samma färg, sen bleka upp allt och sen färga på den nya färgen.
    jag har alltid i en bra inpackning i hela håret i minst 1 h efter att jag har färgat. gärna 2 timmar.
    ett hett tips.
    du kan pröva att färga över i den färg du vill ha, det kan dock bli en röd underton om du fattar vad jag menar, men det brukar ge ett djup till håret. jag hade eldrött men ville ha brunt, så jag köpte en chokladbrun färg och kletade på. det blev fint med den röda undertonen (den syns bara när solen ligger på).

det är nog dem knep som jag kan i alla fall.

• ElinFalk85
    Chicita skrev 2012-03-21 16:13:16 följande:
    Ja jag kan tycka att det är jobbigt att borsta håret ibland om jag bara ska vara hemma. så då svänger man ju bara ihop en knut och stoppar en chinapinne i istället Tungan ute

Jag vet inte... Jag har alltid haft långt hår, har liksom inte bestämt att jag ska ha långt och börjat spara. Men eftersom det växer fortare än jag klipper så blir det ju längre och längre. Hade kanske vid skulderbladen nånstans när jag gick på högstadiet men det har aldrig varit ett medvetet beslut att "spara till långt" Glad
    ElinFalk85 skrev 2012-03-21 15:59:10 följande:
    .
    jag har alltid i en bra inpackning i hela håret i minst 1 h efter att jag har färgat. gärna 2 timmar.
    ett hett tips.
    Vet du om att inpackning (om det inte är den som kommer med färgen) drar ur färg ur håret och gör den mindre framträdande? 
    Det är ett känt knep att om färgen blir för intensiv så slänger man i balsam eller inpackning och låter det sitta länge... 
    jo jag vet, det där med inpackningen alltså, men mitt hår är väldigt sprött och trött :P. dessutom brukar mitt hår alltid ha lite färgrester kvar som försvinner med tvätt de två första veckorna.  men jo visst vet jag att det drar ur färg ur håret.  nu när jag har det cchokladbrunt, vilket är en ton mörkare än mig egen hårfärg så behöver jag inte färga så ofta varannan månad typ. och jag har inpackningar i håret 2ggr i veckan i 1-1,5 h per gång.
    men men hår är ju inidivider precis som oss....kanske... ;)
Svar på tråden Hårfärgs- och frisyrhjälp önskas!