• Anonym

Vigselring från Indo Nordic...

Har någon köpt ring från Indo Nordic? Det finns butiker i Stockholm och Göteborg, men de säljer även på nätet... Jag bor en bit ifrån både Sthlm och Gbg så jag funderar på att beställa från nätet. Men hur kan de vara så mycket billigare än andra butiker? Är det ingen kvalité alls eller tar de andra överpriser?

• Svar på tråden Vigselring från Indo Nordic...
  • Anonym
    teddy skrev 2012-03-21 13:58:37 följande:
    Jag kan inte riktigt svara på dina frågor, men jag har också kollat in den sidan... Sen insåg jag att de inte har våra storlekar så de blir nog inte att köpa därifrån ändå.

Vi letar ju efter vanliga enkla silverringar och det hade jag nog "vågat" beställa därifrån, men sen hur de e me guld och så det vet jag inte...

Vet inte heller hur det är med guld? Och jag vill ha diamanter i min ring också... Dessutom behöver jag en "mellanstorlek" på ring (ligger lite mellan 16.0 mm och 16.5 mm)... Kanske inte så bra då...

Tåls att fundera på, för det är ju mycket billigare som sagt och budgeten rusar iväg som det är ändå...

Någon mer som köpt eller ska köpa därifrån?

• Anonym
    Anonym (positiv) skrev 2012-03-22 12:30:41 följande:
    jag har varit där och tittat många gånger. mkt av det de har är i silver och "målat" guld. de använder sig också mkt av cubik zirkonia diamanter som inte är riktiga.

min vigselring (från indo nordic) är i silver med diamanter runtom hela, CZ diamanter. just nu har vi inte råd med äkta diamanter så jag har denna tillsvidare. den kostar 199 kr..

jag gillar deras affär och har inget dåligt att säga om dem. man kan ju läsa lite på deras hemsida om det står ngt där ..
    Tack för tipset! Men vadå inte riktiga diamanter och målat guld? Det låter ju inte så kul... Tycker att det borde framgå på hemsidan i så fall... Men det känns nästan "för billigt" för att inte finnas nån hake tycker jag...
  • Anonym
    101112 skrev 2012-03-22 22:12:59 följande:
    En anlednig som jag tror till att deras ringar kan vara billigare än andras är att om du köper en i guld eller vitguld så är ringen inte lika tjock hela vägen runt utan den är mycket smalare på den delen som är på insidan av fingret alltså går det inte åt lika mycket guld, jag kan ha fel men de flesta av deras ringar ser ut så.
    Ja, det kan ju kanske vara en anledning! Vi har sagt att det kanske är bäst att åka dit och titta istället för att köpa på internet...
Svar på tråden Vigselring från Indo Nordic...