• Odium

P-piller frågor!

Jag hade cerazette, det är minipiller, inte p-piller.
    Jag blev vansinnig på dem. Hormonrubbningar och ledsen jämt.
    Tappade mensen helt också, skönt för vissa. Men för mig som inte vill ha barn var det skitjobbigt, testade mig varje månad.
    Lusten tappade jag helt också.. men ingen viktuppgång.

Nu kör jag på kopparspiral utan hormoner, det ondaste och bästa jag gjort.

• Odium
    Anonym (P-Pillraren!) skrev 2012-03-21 16:23:01 följande:
    Minipiller menar jag ju såklart ! :P
    Okej, låter ju inte som det finns så mycket fördelar med dem med andra ord!
    jag kan tyvärr inte ha vanliga p-piller annars hade jag velar ha det.
    tänk va smidigt det hade varit om det va tvärt om, man tog ett piller när man ville ha barn och innan det slapp man fundera på det :P

Många är supernöjda på Cerazette. Min lillasyster bland andra..
    Men för mig funkade det inte.

Hormonfritt is the shit!
  • Odium
    Anonym (P-Pillraren!) skrev 2012-03-21 16:53:24 följande:
    Ont i de minuterna det tar att sätt in den eller i 4 veckor efter oxå? :P
    Det tar sekunder att sätta in den =) Men det känns som minuter...
    Men för att svara på frågan, jag hade ont i ca tre dagar efteråt.. En polare till mig hade ont över en vecka och en annan kompis hade inte ont alls.
  • Odium
    sofi 88 skrev 2012-03-21 21:19:35 följande:
    Själv har jag testat kopparspiral men insättningen antar jag funkar på samma sätt som vid hormonspiral. För mig tog det inte sekunder utan definitivt några minuter. Tror det är lite olika hur smidigt man får in det, kan gå snabbt och smärtfritt och ibland långsammare å jobbigare... För mig gjorde det också ont typ tre dagar som kraftig mensverk.
    Antar att du menar "Inte testat kopparspiral"?

För mig tog det inte längre än en minut. Men det kändes som fem minst.
    Det var det västa jag vart med om, så jag kan inte ens tänka mig hur det var för dig om det tog flera minuter Skrikandes
  • Odium

Men jag tycker det är värt det, för att slippa hormoner mest av allt. Så jag vet att när jag är ledsen är jag det av mig själv, inte av ett onaturligt tillskott av något.

Och för att slippa ta piller och använda kondom.
    Hoppas bara jag har glömt hur ont det gjorde när det är dags att byta den.

• Odium
    sofi 88 skrev 2012-03-21 21:44:03 följande:
    Nej, kopparspiral har jag haft, trodde du pratade om hormonspiral, det har jag däremot aldrig testat. Förväxlade nog dig med en annan i tråden som hade haft hormonspiral :)

Ja, det blev lite strul när den skulle in så de fick använda tång å lirka en del medan jag låg och skrek för full hals :D Haha, ser INTE fram emot att föda barn i framtiden med tanke på min uppenbart låga smärttröskel i området.... 
    Nä, jag har kopparspiral=)
    Har dock fått för mig att det ska vara lättare att stätta in en hormonspiral. Men det är nog bara något min hjärna har hittat på för att det var så lätt för min kompis.

Föda barn kommer jag inte göra, förhoppningsvis, så jag är rätt lugn där :D
Svar på tråden P-piller frågor!