• Anonym

P-piller frågor!

Jag mådde inte alls bra när jag åt Cerazette. Jag slapp visserligen blödningar helt, det var ett stort plus tycker jag, men jag var ledsen och nedstämd samt gick upp nästan 20kg i vikt på bara ca 3 månader. Nej, jag fortsatte inte alls med de tabletterna.

Jag vet dock att de fungerar jättebra för många andra, så jag säger inte att du inte ska pröva, för de kan ju bli väldigt bra för dig :) Tänk dock på att det tar ett par månader innan det har stabiliserat sig och under den tiden kan man känna av alla möjliga biverkningar, som sedan försvinner.

• Anonym

När jag började så åt jag p-piller med sockerpiller, gick upp massor i vikt ca 30kg! Förstod inte varför sedan kom jag till en kompetent person som direkt förstod varför jag gick upp så mycket! Bytte till cerazette och mådde bra men bökigt med piller, så sedan blev det p-spruta och nu har jag tagit den sista som går ut i mitten av maj ;) men p-sprutan är helt klart det jag varit mest nöjd med och mått bäst av och det blir nog den jag väljer sen igen när det är dags =)

• Anonym

Jag åt Cerazette i ca 2-3 år kanske... och har inget dåligt alls att säga om de.
    Eller jo kanske...lusten försvann nog i samband med de, men det är det enda.

Jag gick inte upp någonting med de, men så har jag alltid haft svårt för att gå upp i vikt annars också, så det där tror jag är olika från person till person!

Hmm, några skriver att de fick sämre humör med de, det vet jag inte om det hade någon effekt på mig...
    För jag har alltid haft hett temprerament ändå....he he Flört 

Men jag rekommenderar att testa de ett tag och se hur du känner, det är ju som sagt olika för alla!
    Lycka till! 

• Anonym

Glömde säga att min mens försvann också helt och hållet, HUR skönt som helst tyckte jag!!

• Anonym

När jag pratade med min barnmorska kring det här med hormoner och oönskad viktuppgång pga av tex p-piller, så svarade hon att det är ju inte själva preventilmedlet som gör att man går upp i vikt, utan att hormonerna kan påverka sötsuget, vilket gör att man kanske äter mer och därav går upp i vikt. Men kan man bara stå emot det ev sötsug som kan uppstå, så gör int esjälva pillera att vikte ökar.

Vad tror ni om det, har hon rätt??

Svar på tråden P-piller frågor!