Inlägg från: sofi 88 |Visa alla inlägg
  • sofi 88

P-piller frågor!

Jag tycker inte du ska gå in med inställningen att detta preventivmedlet får jag säkert biverkningar av. Det är väldigt individuellt hur det funkar, vissa älskar en viss sort, andra hatar den. Men en sak är nästan 100 % säkert och det är att om du letar efter förändringar, positiva eller negativa kommer du hitta dem, tankens kraft är stark.... Så käka dem tre månader och funkar det inte, byt, annars kör på och var glad att du hittat rätt sort för dig! Detta kommer från någon som bytt preventivmedel sisådär 10 gånger.... 

• sofi 88

Btw, när jag käkade cerazette gick jag ner 5 kg i vikt på ett par månader, och jag var inte överviktig innan :) 

• sofi 88
    Odium skrev 2012-03-21 20:36:12 följande:
    Det tar sekunder att sätta in den =) Men det känns som minuter...
    Men för att svara på frågan, jag hade ont i ca tre dagar efteråt.. En polare till mig hade ont över en vecka och en annan kompis hade inte ont alls.
    Själv har jag testat kopparspiral men insättningen antar jag funkar på samma sätt som vid hormonspiral. För mig tog det inte sekunder utan definitivt några minuter. Tror det är lite olika hur smidigt man får in det, kan gå snabbt och smärtfritt och ibland långsammare å jobbigare... För mig gjorde det också ont typ tre dagar som kraftig mensverk.
  • sofi 88
    Odium skrev 2012-03-21 21:38:33 följande:
    Antar att du menar "Inte testat kopparspiral"?

För mig tog det inte längre än en minut. Men det kändes som fem minst.
    Det var det västa jag vart med om, så jag kan inte ens tänka mig hur det var för dig om det tog flera minuter Skrikandes
    Nej, kopparspiral har jag haft, trodde du pratade om hormonspiral, det har jag däremot aldrig testat. Förväxlade nog dig med en annan i tråden som hade haft hormonspiral :)

Ja, det blev lite strul när den skulle in så de fick använda tång å lirka en del medan jag låg och skrek för full hals :D Haha, ser INTE fram emot att föda barn i framtiden med tanke på min uppenbart låga smärttröskel i området.... 
Svar på tråden P-piller frågor!