P-piller frågor!
Hej!
Jag skall precis börja äta cerazette. Har inte haft denna sort innan så jag undrar hur den påverkar mensen, lusten och blir det någon ev viktuppgång.
P-pillraren
Hej!
Jag skall precis börja äta cerazette. Har inte haft denna sort innan så jag undrar hur den påverkar mensen, lusten och blir det någon ev viktuppgång.
P-pillraren
När jag började så åt jag p-piller med sockerpiller, gick upp massor i vikt ca 30kg! Förstod inte varför sedan kom jag till en kompetent person som direkt förstod varför jag gick upp så mycket! Bytte till cerazette och mådde bra men bökigt med piller, så sedan blev det p-spruta och nu har jag tagit den sista som går ut i mitten av maj ;) men p-sprutan är helt klart det jag varit mest nöjd med och mått bäst av och det blir nog den jag väljer sen igen när det är dags =)
Jag gick på cerazette i tre månader, funkade jättebra. inga bivärkningar, är bara grymt dålig på att komma ihåg piller så jag satte in p-stav som är pefekt för mig, inget att tänka på.
Alla tycker olika, ingen kan säga hur den personen kommer gilla ett visst p-medel eller hur bra de funkar för den..
Jag har hormonspiral, och till alla er som käkar p-piller, mini-piller, p-stav, p-ring osv osv..
Jag har testat det mesta innom preventivmedel, men det bästa jag har haft är helt klart hormonspiral. Värd varje krona och helt underbar utan några som helst biverkningar.
Gjorde väl ont att sätta i den men SÅÅ värt det! Sitter i fem år så det är inget som gör ont ofta..
Men jag tycker det är värt det, för att slippa hormoner mest av allt. Så jag vet att när jag är ledsen är jag det av mig själv, inte av ett onaturligt tillskott av något.
Och för att slippa ta piller och använda kondom.
Hoppas bara jag har glömt hur ont det gjorde när det är dags att byta den.
Jag åt Cerazette i ca 2-3 år kanske... och har inget dåligt alls att säga om de.
Eller jo kanske...lusten försvann nog i samband med de, men det är det enda.
Jag gick inte upp någonting med de, men så har jag alltid haft svårt för att gå upp i vikt annars också, så det där tror jag är olika från person till person!
Hmm, några skriver att de fick sämre humör med de, det vet jag inte om det hade någon effekt på mig...
För jag har alltid haft hett temprerament ändå....he he
Men jag rekommenderar att testa de ett tag och se hur du känner, det är ju som sagt olika för alla!
Lycka till!
Glömde säga att min mens försvann också helt och hållet, HUR skönt som helst tyckte jag!!