Vilken tid tar ni er Cerazette
Hej!
skall börja ta cerazette nu men kan inte bestämma mig vilken tid som är mest praktisk för att komma ihåg den, SÅ, när tar ni eran lilla tablett?
Hej!
skall börja ta cerazette nu men kan inte bestämma mig vilken tid som är mest praktisk för att komma ihåg den, SÅ, när tar ni eran lilla tablett?
Jag tar min tablett innan jag lägger mig vilket kan variera från 21.00-02.00 Har aldrig haft några mellanblödningar. Mensen är helt borta. Har haft dessa i 5 år iaf.
Jag tog min på morgonen, i samband med att jag duschade och borstade tänderna. Jag försökte först på kvällen, men det passade inte mig. På morgonen kom jag bättre ihåg det :)
Inga biverkningar, bara positivt att mensen försvann och har aldrig haft problem med mellanblödningar eller viktuppgång. Skulle jag ha någon biverkning så kanske det är att lusten är minskad, men i övrigt bara positivt. Mina humörsvängningar minskade markant. :)
Tar min tablett i samband med tandborstning på kvällen, ca kl 22. Har tagit dem i ca 5 månader men jag tycker jag får så fruktansvärt hett temperament av dem! Ingen som haft samma? Funderar på att byta men jag vet inte till vad..
hrm... skrev ett inlägg, ser det inte men BT säger att det är publicerat. Om det är det och det är väldigt många versioner av det så ber jag om ursäkt -efter en uppdatering av datorn i fredags har jag jättesvårt att skriva inlägg på BT. Varför vet jag inte. Så... ber om ursäkt om det syns något och om inget syns -äh, då syns troligen inte det här heller och jag orkar inte fortsätta försöka så då får det vara...
Jag tar mina på kvällen när jag ska lägga mig. Har ätit de i ca 7 år och jag tycker de är jäte bra. Har i stort sett aldrig några blödningar. Någon per år kanske och det tycker jag är jätte skönt. Har haft tillräckligt med blödningar genom åren tycker jag ( jag är 44 år ) så för min del är det en positiv biverkning,
Jag har tagit mina i snart 3 år, men jag är ganska slarvig med dem... Det är meningen att jag ska ta dem när jag borstar tänderna på morgonen. När jag är hemma o ledig så blir det lätt att jag glömmer bort att ta dem, kanske missar en eller 2 dagar. Men när jag jobbar så blir det med i rutinen att ta dem och då missar jag aldrig.
Jag har varit kvitt blödningar (även fast jag missar piller då och då) under hela tiden så det är skönt, annars så har jag väl inte fått nån biverkning förutom lite viktuppgång.
Jag tar mina Cerazette kl 12:00 i samband med lunchen.Jag har inte haft några biverkningar.Jag har ingen mens heller.Jag har tagit Cerazette i 6 år.
Innan tog jag cerazette och tog de i flera år men fick byta till p-spruta efter min Gastric Bypass eftersom pillret annars kan gå för snabbt genom kroppen och då finns det risk att bli gravid....
Jag var jätte nöjd med cerazette och tog det på kvällen innan jag la mig. Hade ingen mens, och ingen viktuppgång....är det inte vanligare med viktuppgång när man äter p-piller??? detta är ju ett mini piller och jag bytte från p-piller för att jag gick upp super mycket i vikt...men eftersom cerazette inte innehåller östrogen så är det väl inte så vanligt att man går upp i vikt av dem???
Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar =)
Kan dock säga att p-sprutan som jag tagit fram tills nu har varit toppen, smidigt att få en spruta var tredje månad och sedan inte bry sig mer om det.....men nu är sista sprutan tagen och den går ut i mitten av maj och då hoppas vi att vi snart får ett plus tecken, även fast vi vet att det kan ta lååååång tid efter p-spruta.
Jag åt cerazette förut, innan jag gav upp på biverkningarna.
För att slippa mellanblödningar så behövde jag ta dem exakt samma tid varje dag. Så för att inte riskera att jag inte skulle kunna ta dem samma tid varje dag så hade jag ett alarm ställt på klockan 6 på morgonen, vaknade då, tog pillret och sen somnade jag om de dagar jag kunde (vilket var de allra flesta). Men jag har jättelätt för att somna om och sådär.
Såg att ni pratade om humör också - jag blev jättearg på allt och alla, mina vänner OCH min dåvarande pojkvän övervägde att sluta umgås med mig för att jag var helt omöjlig... det var det som gjorde att jag slutade med dem tillslut..
Ta dem i samband med någon rutin du har, tex om du vitaminer på morgonen eller kvällen - lägg de då bredvid.
Eller vid tandborstningen morgon eller kväll.
Då blir det lättast att komma ihåg.
Jag tog dem alltid på kvällen innan jag gick och la mig, och det var ju olika tider varje dag men man behöver inte ta dem exakt samma tid varje dag heller faktiskt.
Jag tyckte dem var super, ingen mens alls. Men lusten minskade kanske...ja det enda dåliga!
Lycka till!
Hej! Hur fungerar dessa tabletter? Jag gifter mig 4 augusti, när ska man börja ta dem då? =)