Kan jag vara gravid?
Anonym (Graviditetsoro) skrev 2012-03-22 20:20:37 följande:
Tack för hjälp och råd!
Får helt enkelt vänta och se men känner mig jättehemsk oxå. Min sambo längtar efter barn men hela mitt inre skriker neeeeej...
Vi är överens om att vänta men samtidigt så känner man lite dåligt samvete ändå ngnstans...
Appen är P-tracker och jag tycker den är jättebra, jag har köp-appen då jag tycker som ovanstående :)
men det jag ville ha sagt är - LITA inte fullt ut på appen.
min senaste mens var 15/2, alltså skulle nästa mens börjat den 14/3... tror du den kom?
nej - jag är nu, istället oplanerat gravid.
Enligt appen(p-tracker), så skulle jag haft ägglossning den 29/2, och vi hade sex den 3/3 och även den 4/3 - men jag blev alltså ändå gravid. vi hade inget sex alls dagarna innan dom "fertila" dagarna, och så klart inte under dom fertila dagarna eller vid ägglossningen...
vi hade alltså sex 3-4 dagar efter äl men jag blev ändå gravid...så risken finns.
Inte min mening att skrämma upp dig, men vill bara förklara att man absolut inte ska förlita sig på en app... fundera på hur du/ni ska göra, utifall att... lika bra att vara förberedd, då vet ni vart ni står sen ifall mensen inte dyker upp, eller om en olycka händer senare i framtiden kanske.