• Glader

Dekorera i kyrkan?

Börjat fundera på om man ska pynta kyrkan och vad det skulle kunna kosta... Hur gör ni??

Glader
  • Svar på tråden Dekorera i kyrkan?
  • polkapinne

Vi ska gifta oss i ett litet kapell och för dem var det helt ok att vi ställde in trädgrenar längs väggarna. Jag hoppas det blir bra.

Sen kunde vi också sätta blommor i små vaser på bänkarna men det tror jag vi utesluter. Funderar också att lägga odlingsväv längs gången upp till altaret. Det är ett väldigt gammalt kapell så jag försöker ge det lite värme:)

• Glader

Trädgrenar lät väldigt fint!!

Glader
  • Chicita

Det här var nyss uppe i en annan tråd. Och jag säger som jag gjorde i den...

Jag skulle aldrig dekorera en kyrka.
    En kyrka för mig är redan en vacker plats, speciellt en gammal kyrka...

Dessutom så kan det vara fler som gifter sig den dagen och svårt att hinna med att dekorera och plocka ur saker ur kyrkan mellan bröllopen...

• Glader

Chicita, kommer du ihåg vilken tråd det var??

Glader
  • Chicita

Nej men den hette också något liknande... 

Om tiden finns (i vissa kyrkor viger dom bara ett par om dagen, kanske inte ens så många) så kan det vara jättefint att ställa in lite björkris eller liknande.
    Men det där amerikanska med band som går från bänk till bänk... nja...
    Och hur ska gästerna ta sig in i så fall? Många mindre kyrkor har ju bara ingång i bänkraderna från ena sidan Flört

Kolla med er kyrka hur lång tid ni har före och efter bröllopet. Om det kommer fler som gifter sig samma dag och om ni över huvud taget får dekorera, innan du funderar vidare på saken...  

• Lilique

Kyrkan vi ska gifta oss i har små inbyggda "vaser" i kyrkbänkarna så där ska vi ställa lite liljekonvaljer :) Inga andra "dekorationer" behövs i min mening.

• MajaStina

Vi ska inte heller dekorera kyrkan. Varför lägga ner pengar på att dekorera där, egentligen? Vi tänkte bara ha två björkar på utsidan vid var sin sida om ingången. Spar dekoreringen till festlokalen i stället! Mycke roligare! Dessutom sa min väninna som gifte sig i fjol att hon dekorerat med blommor i dom där små vaserna som sitter i kyrkbänken...satt det blommor där, sa jag då! Hihi! Ingen som noterar det ändå! Man vill väl för övrigt att allas blickar ska vara på brudparet?? Tycker jag iaf!!

Lilique skrev 2012-03-26 10:41:15 följande:
    Kyrkan vi ska gifta oss i har små inbyggda "vaser" i kyrkbänkarna så där ska vi ställa lite liljekonvaljer :) Inga andra "dekorationer" behövs i min mening.
  • misscat

Nej låt kyrkan vara som den är - det blir stressigt som det är ändå på bröllopsdagen utan att ni ska tänka på det också

• Glader

Tack för tråden PimPim! Kloka tankar ni har. Lutar också åt att skippa dekoration. Är en väldigt ljus och vacker gammal träkyrka, så den är fin som den är. Tänkte först att jag var tråkig om jag lät bli. Men nu känner jag mig säkrare tack vare er:) Tack!

Glader
  • eosinmimmi

Vi ska "pynta" kyrkan, har bett min moster fixa det, blir blommor i bänkvasarna som går i vårt tema samt björkris!

Svar på tråden Dekorera i kyrkan?