• Guanaca

Färgen på titanringar?!

Vi har (nästan) bestämt oss för titanringar till vigselringar, men det jag är fundersam över är färgen!
    Har tittat på ett par ställen (hos en privat guldsmed och på Hallbergs Guld där de hade några Schalinsringar i Titan) och där ser de gråbruna ut, inte så snyggt tyckte jag. Däremot var den blanka ytan mycket snyggare, men såg mörkgrå ut.
    När jag tittar på nätet, tex titanringar.com eller Zelini.se så ser de ju mycket ljusare ut, nästan som vitguld/silver i färgen. Är det bara för att de fotat dem med blixt (=väldigt starkt ljus) eller lagt in CAD-bilder? Eller har ringarna verkligen en sådan färg?
    De foton jag kikat på här i forumet så ser det ut som att en del ringar är mörka som de jag sett i butik, men en del ser mycket ljusare ut som på titanringar.com.

Förlovningsringen jag har är i silver, så det var i och för sig snyggt med kontrast mellan färgerna, men gillar den ljusa nyansen på titanringarna bättre.
    Silver blev det pga tight budget, det är tänkt att vi skall byta ut den mot vitt guld om ett par år.
    Men nu ångrar jag att vi inte beställde en i titan istället (hade inte en tanke på det då!) för en nästan exakt likadan ring med samma storlek på diamanterna skulle kosta samma antal kkronor i titan som min i silver kostade Rynkar på näsan Kommer nog att byta ut den mot en i titan senare (behålla diamanterna och sätta in dem i en titanring)...

Förlovningsringen är en Schalins Attract no. 5, i silver, 7 mm bred med fyra st 0,01 ct diamanter. Vigselringen kommer nog bli en 4 mm bred blank titanring utan stenar. Sambon ska ha en 9 mm bred blank ring (han har ingen ring nu).

Skulle vara intressant att höra/se om det finns olika nyanser på titanen, och om de är så ljusa "på riktigt" som de ser ut på titanringar.com. Är Schalins mörkare?

• Svar på tråden Färgen på titanringar?!
  • Guanaca
    fayefaye skrev 2012-03-26 08:28:50 följande:
    Siler är ljusare än titan tror jag. Om jag minns rätt är titan med stålgrå så det kanske är lite nyansskillnad brevid din silverring. En kompis har en titanring som vigselring (har bara en ring) och när det liksom inte är något annat på fingret att jämföra med tycker jag inte man tänker på att den kanske är mer grå än silver eller vitguld.
    Jo silver är ju ljusare än det mesta Glad Men de titanringar jag sett "i verkligheten" är brungråa och mycket mycket mörkare än de man ser på nätet Obestämd Om jag hade beställt en på nätet bara hade jag förväntat mig en "silvrig" men kanske fått en brungrå?!
  • Guanaca
    filibustern skrev 2012-03-26 09:00:14 följande:
    jag har titan. det är en väldigt grå färg på den. på titanringar.com kan färgen variera pga cad-animationen samt om dom är blankpolerade eller matta. men i kombination till silver kan det vara riktigt snyggt! har själv 2 18 (eller 14) karats guldinlägg i min. min karl har 2 vita guldinlägg. 
    Är de mycket mörkare än CAD bilderna på hemsidan? Lite fuskigt att de inte lägger ut foton kan jag tycka om de är mörkare än CAD bilderna Rynkar på näsan
    Det är snyggt med guld i, skulle jag kunna tänka mig också!
Svar på tråden Färgen på titanringar?!