• Olaulin

Behöver smakråd - funkar matchningen?

Hej!
    Behöver er hjälp! Förhoppningsvis finns det en bild på två ringar i detta inlägg, jag vill ha lite smakråd gällande matchningen.

Den i silver är min förlovningsring. När vi köpte förlovningsringarna tänkte jag att jag sedan ville ha en smal alliansring i vitt guld som vigselring. Häromdagen kom jag dock på att jag ju har en gammal ring som gått vidare i släkten, det är den i guld. Den har dock inte varit en vigselring. Jag gillar den väldigt mycket, men är inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början och nu vet jag inte hur jag vill göra. Skulle min ursprungliga idé (en alliansring i vitt guld) vara snyggare till förlovningsringen? Eller funkar detta? Jag är rädd för att det blir för mycket med alla stenar och mönstret på sidorna på guldringen. Jag gillar tanken på att ha en gammal ring som kommer från familjen, men om det inte passar  så gör det ju inte... Tankar, åsikter..?

• Svar på tråden Behöver smakråd - funkar matchningen?
  • Olaulin

Jag tror jag tycker om det, men är nog osäker på om det är "jag" och om jag kommer vilja ha det varje dag. Är mer för enkelt egentligen, och det känns som det sticker ut lite. Funderar på om det går att göra något med guldringen, kanske jämna till kanterna så de blir släta eller liknande, det hade nog blivit lite enklare och varit mer jag..

• Olaulin

Tack, hörrni! Det är inte alls bråttom att bestämma, vi gifter oss först nästa sommar, men jag har gått och funderat på det här sen jag kom på att jag har ringen, och ville ha lite input liksom :) Ska fundera och så får jag ta fram ringen lite då och då och känna hur det känns. Och det är ju sant som du säger, Chicita, det sitter ju faktiskt inte i ringen.

Men när vi ändå är inne på ringar... Förlovningsringen är som sagt i silver, likaså sambons. Vi är inte så insatta i det här med olika metaller, det enda kravet vi hade när vi letade ringar var att de skulle vara i silver, vitt guld eller titan eller liknande, alltså inget gult guld. Så fastnade vi för ett par i silver och de blev det. Men efter att vi bara haft dem i en månad hade de redan blivit väldigt repiga och ser nästan smutsiga ut. Någon sa att det är större risk att det blir så med silver och någon sa att det nog syns mer för att de är matta i färgen. Någon som vet? Eller någon som har samma problem?

Det kanske bara är lättast att helt byta förlovningsringar istället ;)

Svar på tråden Behöver smakråd - funkar matchningen?