Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Jag tror att jag skiter i det här nu.

Jenny 03 skrev 2012-04-04 14:33:41 följande:
    Det finns hjälp för dessa kvinnor om man vill ta sig ur men känner att man inte kan.. Men när man ställer frågan i öppet forum att man inte vet vad man ska göra då det ibland är delvis bra och det funkar men större delen blir man behandlad som hundbajs under dojan så ser jag rött och ställer bara mig frågande vem som är mest korkad av dom? Det enda jag kan hoppas att man inte ynglat av sig och låter barn växa upp i sådan miljö. Valet kommer alltid vara ditt hur du vill leva med medkänsla har jag svårt att ge då det handlar om nåt så enkelt som att ta på sig skorna, öppna dörren och gå därifrån.
    Fast om man har svårt att visa medkänsla, så ska man kanske överväga att inte skriva i trådar som ligger i "känsliga rummet". Det är liksom ett av förbehållen för just den typen av trådar. Det kan du se om du läser forumreglerna.
    Den absolut första och största hjälpen för människor i svårigheter, är förresten enligt mitt förmenande allas våra attityder och hur vi bemöter varandra. I öppet forum,på nätet, runt fkaborden ipå arbetetsplatser, ute på stan, i våra familjer...

Att ta sig ur en situation där man lever förttryckt eller misshandlad, är oerhört mycket mer komplicerat än att bara öppna en dörr. Det har ingenting alls att göra med att vara korkad eller dum i huvudet. Vi vill nog gärna tro att bara vi är självständiga, intelligenta och klarsynta, så kan en sådan sak aldrig drabba oss. Tyvärr fungerar det inte så. Och tro mig, den som bankar hårdast på kvinnan som gått på den här typen av minor, är i de allra flesta fall kvinnan själv. Ännu en bekräftelse på hur dum, värdelös nolla hon är...och är hon så dum, så förtjänar hon ju inte bättre.

Jag blir också arg och frustrerad när jag läser om sådana här förhållanden och man kan visst behöva inse att någon blir arg över det hela, för det är en bekräftelse på att något är fel. men utöver det behöver man andas insikt om att det krävs styrka, stöd och kraft att ta sig ur sådant där någon krympt ens värld och förminskat ens värde.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Jag tror att jag skiter i det här nu.