Inlägg från: FruNovember |Visa alla inlägg
  • FruNovember

Skulle följande kännas snålt?

Herreguuud, jag kan verkligen inte bestämma mig.. Både jag och min blivande är nykterister, men hade ändå planerat för trerätters med vin/ öl till maten, avec till kaffet osv.. Vår ekonomi är ganska ansträngd, men om vi verkligen gnetar så får vi till det.. Saken är ju den att vi helst skulle ha det nyktert och lite billigare.. Har nu hittat ett supermysigt ställe där de har följande afternoon-tea-meny.. vad tycker ni, är det okej eller känns det b? Kakbuffén består av: Nybakta scones med marmelader och ost Tårta och bakelser Kladdkaka med grädde Mini dammsugare, biskvier, chokladbollar & bullar Mjuka kakor som morotskaka, snoddas & banankaka Winerbröd Rulltårta Paj Små kakor Smörgåstårta Dricka, kaffe & te!         

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-28 09:37
    Så, nu har vi pratat nytt upplägg halva natten, och det känns helrätt

Vi kommer lägga till en hel del smörgåsar, kanske lite crustader och liknande, så vi hamnar på typ 50/50 "matiga alternativ"/ bakverk..
    Det enda jag är lite oroligvför är att det kanske blir lite väl kort.. Någon som har något bra förslag för att "förlänga kalaset"?

• Svar på tråden Skulle följande kännas snålt?
  • FruNovember

Åh, tusen tack alla som svarat, kul att ni är så positiva! Jag tänker isf att man kan ha vigsel vid 13:30 och vara på restaurangen till kanske 15? Jag kommer nog vilja byta ut lite sötsaker till annat bröd och mer pålägg, blir väldigt mycket sött ja.. :-P

• FruNovember

Haha, Frökenf, dt är dialektalt.. :-P Men snoddas i västerås är samma sak som kärleksmums i Götet!

• FruNovember

Ja, tack! det som står i trådstarten är ställets meny som jag bara klistrat in, så en hel del modifiering blir det.. Massa tack för tipset, ide om fyllningar emottages tacksamt! man kanske ska löpa linan ut och ha engelsk lord som klädkod?

• FruNovember

Det här börjar kännas som ett vinnande koncept faktiskt! Tack 1700-tal för expertisen, fyll på.mer om du kommer på nåt! Så kul att fler tänker köra på samma grej, borde vi starta en tråd? :-P

• FruNovember

Å, massa tack för alla trevliga och bra svar! Ska höra vad mannen tycker, men iden om trubadur och melodikryss var ju supertrevlig! Gästbok var också bra, kanske blir lite mer seriöst i nyktert tillstånd också.. Vi gifter oss i november, bröllopskalaset kommer vara på ett friluftsmuseum, restaurang.. tänker att det blir sådär höstmysigt att krypa in och bara ha det varmt och gott.. marshaller på vägen upp, kanske en liten tipspromenad mellan parkering och restaurangen..

Svar på tråden Skulle följande kännas snålt?