• 1700tal

Skulle följande kännas snålt?

Absolut inte snålt, bara väldigt sött. Tack och lov för smörgåstårtan där på slutet...

• 1700tal
    FruNovember skrev 2012-03-27 20:09:26 följande:
    Jag kommer nog vilja byta ut lite sötsaker till annat bröd och mer pålägg, blir väldigt mycket sött ja.. :-P

Är nog en smart idé så inte folk blir illamående av allt det söta. Det skulle iaf jag bli. Så nåt lite matigare i smörgåsväg är säkert uppskattat.

Vid närmare eftertanke på den saken... Om ni tänker köra på afternoon tea, varför inte skippa smörgåstårtan helt och hållet (den är ju ändå lite malplacerade bland engelska sötsaker och varma drycker) och istället göra en selektion med brittiska trekantssmörgåser med olika klassiska fyllningar? Det, ihop med scones och de söta kakorna blir ju ett klockrent afternoon tea party.

• 1700tal
    FruNovember skrev 2012-03-27 20:54:03 följande:
    det som står i trådstarten är ställets meny som jag bara klistrat in, så en hel del modifiering blir det.. Massa tack för tipset, ide om fyllningar emottages tacksamt! man kanske ska löpa linan ut och ha engelsk lord som klädkod?

Ahaa, då förstår jag. Kolla in här, här finns de flesta klassiker: http://www.sandwich-recipe.co.uk/index.html. Egg mayo är ett måste, gott och blir inte torrt. Tuna mayo är också supergott och saftigt. Sen är väl en med cheddar, fin skinka och smågurka eller liknande också en klassiker. Och en BLT (bacon, lettuce, tomato)... Och en klassisk butty (bröd, smör, och ketchup och så ett pålägg till) med kotlettbacon eller riktiga engelska pork sausage. Och nån med kyckling och senap/creme fraich osv.

Har bott i UK ett antal år så har lunchat flitigt på sandwichar.. Ett smart tips är iaf att akta sig för torra fyllningar, blanda gärna i majonäs, creme fraich, senap, hackade smågurkor osv för att göra dem saftiga.

Svar på tråden Skulle följande kännas snålt?