Inlägg från: Fröken fantastisk |Visa alla inlägg
  • Fröken fantastisk

Skulle följande kännas snålt?

FruNovember skrev 2012-03-27 18:33:44 följande:
    Herreguuud, jag kan verkligen inte bestämma mig.. Både jag och min blivande är nykterister, men hade ändå planerat för trerätters med vin/ öl till maten, avec till kaffet osv.. Vår ekonomi är ganska ansträngd, men om vi verkligen gnetar så får vi till det.. Saken är ju den att vi helst skulle ha det nyktert och lite billigare.. Har nu hittat ett supermysigt ställe där de har följande afternoon-tea-meny.. vad tycker ni, är det okej eller känns det b? Kakbuffén består av: Nybakta scones med marmelader och ost Tårta och bakelser Kladdkaka med grädde Mini dammsugare, biskvier, chokladbollar & bullar Mjuka kakor som morotskaka, snoddas & banankaka Winerbröd Rulltårta Paj Små kakor Smörgåstårta Dricka, kaffe & te!

Detta är HELT OT men alltså... du skriver "Mjuka kakor som morotskaka, snoddas & banankaka ". Är snoddas en mjuk kaka? Vad smakar den?

Här i gbg är snoddas ett extremt vitt bröd med svarta frön haha, passar skitbra till vin och räkor :)

• Fröken fantastisk

Hahahaha tack för alla som redde ut denna mystiska fråga, spännande. Hade egentlign inget med frågan att göra men ja, intressant hur det kan skilja sig dialektalt :) Tyckte det var lite ovanligt med snoddas bland banankakan. För att fortsätta på OT då, vad heter detta vita bröd som inte brukar kosta många kronor med svarta frön på hos "er"?

Men TS, tillbaks till ämnet. Tycker det låter som ett jättebra upplägg, gillar sånt oerhört, hade en tanke på det själva :) Däremot tycker jag att kuvertavgift är BIG no no i detta fall. Då bjuder ni på ALLT!

Sen måste jag också säga att jag hade nog kräkts på kvällen om jag ätit allt detta söta med den feta smörgåstårtan (och då äääälskar jag ändå det). Kanske scones och marmelader också/eller? Eller eventuellt någon sallad...

Svar på tråden Skulle följande kännas snålt?