MrsSilfverblad2b skrev 2012-03-29 08:12:53 följande:
Vi kommer fotograferas efter vigseln (som är kl 15). Jag vill ha det där speciella ögonblicket när vi får syn på varandra,, inne i kyrkan. Vet inte varför, men det känns mer stämningsfullt än att vi ses vid bilen eller på annan plats.
Jag räknar med att det kommer ta ca 1,5 timmar. Gästerna ska under tiden ta sig till lokalen där de får lite bubbel och snacks. Vi tänkte att vår festfotoansvarige skulle få ta bilder på gästerna var för sig/i par under den här tiden också plus att vi tänkte göra en tipspromenad. Vi var också lite inne på att spänna upp en stor målarduk och ge gästerna fria händer att måla eller skriva något. Kan bli ett fint minne, men vet inte om det kanske är för kladdigt och meckigt.
Gällande tider så tänkte vi såhär: Vigsel 15.00-15.45, mingel utanför kyrkan 15.45- 16.15ish. Fotografering 16.30-17.45 (så 1,15 då kanske) och sen brudskål 18.00. Vi kommer att fotas nära lokalen. Blir säkert lite tajt och så men jag vill gärna ta fotogaferingen efter.
Blev ganska exakt så som jag trodde innan med tiderna och det blev hur bra som helst. Gästerna fick under tiden ta sig till lokalen, det tog lite tid att få dit alla, de drack bubbel, minglade och målade en tavla (50x50) som stod uppe hela kvällen, den blev faktiskt riktigt fin!
Dessutom hade toastmastrarna förberett något som vi ska få i present på vår första bröllopsdag.
Det var helt underbart att få se min man i kyrkan till tonerna av Mendelssohn och det skulle jag inte byta bort för allt i världen!
Visst, vi fick lite ris i håret och det blev lite "fläckar" på min mans smoking men det gick att bosta bort. Fick säga till några att krama mig försiktigt och min tärna fixade till min frisyr med lite spray och hårnålar annan fotograferingen. Jag kände mig väldigt avslappnad under hela fotograferingen. Det var ganska mysigt att få "landa" lite innan festen drog igång även om fotografen var med. Nu ser vi med spänning fram emot bilderna, de ska vara klara vilken dag som helst! Har sett en preview och jag gillar't!